Sprinkle AB genomför en strategisk affärsförhandling och förlänger därav pågående nyemissionsperiod.

Det svenska globalt expanderande Fintech bolaget Sprinkle AB meddelar att man förlänger den pågående nyemissionsperioden till och med den 30 juni 2019. Bolaget står inför en massiv tillväxt och en mycket spännande period av internationell utveckling som man vill dela med fler investerare.

I enlighet med vad Sprinkle tidigare har pressmeddelat kommer bolaget att börsnoteras, under förutsättning att Sprinkle AB (Publ) utgör huvudverksamheten.

I skrivande stund är bolaget involverat i ett flertal internationella strategiska förhandlingar, med potentialen att Sprinkle blir Sveriges nya stora exportframgång, exempelvis utvecklas som Spotify och Skype.

Sprinkle räknar med att kunna presentera resultatet av den senaste tidens intensiva arbete under de närmast kommande veckorna, och vilket alla kan se är Sprinkle ett av de mer aktiva bolagen på sociala media.

"Under den just avslutade förberedelseperioden tillsammans med Stockholm IT Ventures, vilken resulterade i att affären avbröts, utvecklades nya intressanta affärsmöjligheter. Det är dessa som vi nu analyserar och intensivt förhandlar om med målet att skapa ett av framtidens branschledande fintechbolag. Vi förlänger därmed pågående nyemission och öppnar upp för fler investerare att vara med att skapa detta nytänkande bolag med internationella expansionsplaner". - Ian Cassiman, VD Sprinkle AB