Ramböll syns i Göteborg

I dagarna drar Ramböll igång en marknadsföringskampanj i Göteborg. Företaget växer och det är viktigt att attrahera nya medarbetare. Det är även viktigt att sprida kunskapen om att Ramböll är en tung aktör att räkna med i teknikkonsultbranschen. Företaget står väl rustat för att möta det ökade behovet av teknikkonsulttjänster i Göteborgsområdet.

Staden växer och det innebär en mycket intressant marknad för teknikkonsulter. Flera stora  infraprojekt är på gång, behovet av nya bostäder ökar, VA-nätet behöver ses över och många andra typer av byggprojekt startar. Det finns även ett växande behov av anpassningar till miljö- och klimatkrav.

- Det är spännande att jobba på ett företag som har en tydlig tillväxtplan och det är viktigt för oss att växa på rätt sätt. Vi har många konkreta projekt att locka med när det gäller att hitta nya medarbetare och det känns fantastiskt att ha möjlighet att kunna anställa som vi gör, säger Erik Hallgren, Regionchef för Teknik och Design i Väst.

- Vår bredd och kompetens är vår styrka och det gör oss mycket konkurrensmässiga och starka. Tack vare vår ägarform kan vi dessutom erbjuda ett jobb hos en arbetsgivare som tänker långsiktigt och har bra lönsamhet, fortsätter Erik.

För att ge potentiella medarbetare en inblick i hur det är att jobba på Ramböll i Göteborg har förtaget tagit fram en film (se nedan) som nu finns på bl a  Youtube, Facebook och på ramboll.se.

Lediga tjänster hittar du här.