Ramirent tecknar ramavtal med Sinfra

Ramirent tecknar ramavtal med Sinfra

Ramirent har, som en av tre leverantörer, fått förtroendet att bli ramavtalsleverantör åt Sinfra Ekonomiska förening med ca 500 medlemmar. I upphandlingen har Sinfra ställt höga krav på hållbarhet där kvalitet, effektivitet och miljö står i fokus.

- Det här är frågor som vi på Ramirent brinner för. Idag är 85 procent av våra hyresprodukter helt fossilfria och vi har utvecklat metoder för att skapa effektivitet i allt från transporter till planering av resurser. Vi ser mycket fram emot samarbetet med Sinfra och det förtroende vi har fått som leverantör, säger Agneta Wallin, Key Account Manager för Offentliga affärer på Ramirent.

Sinfra är en nationell inköpscentral som upphandlar tjänster och produkter för sina ca 500 medlemmar inom områden som energi och vatten.

- Då vi är en ekonomisk förening som ägs av våra medlemmar, är det viktigt att vi säkerställer att våra upphandlingar mynnar ut i hållbara och attraktiva ramavtal. Detta nya ramavtal kommer att skapa ytterligare värde för våra medlemmar - inte minst ur ett hållbarhetsperspektiv - då de nu får möjlighet att hyra istället för att köpa både maskiner, verktyg och övrig utrustning. Upphandlingens fokus låg på hållbarhet, tillgänglighet, kvalitet och pris och resulterade slutligen i att vi tecknat avtal med tre olika leverantörer, säger Ted Waldesten, Strategisk inköpare på Sinfra.

Avtalet gör det möjligt för Sinfras medlemmar att hyra byggmaskiner, anläggningsmaskiner, liftar, bodar och kringutrustning från leverantörer med högt ställda krav på hållbarhet, kvalitet och service. Avtalet löper över två år, med möjlighet till ytterligare två års förlängning, och trädde i kraft i mitten av maj.