Ramirent förnyar sin visuella identitet

Som en del i sin varumärkespositionering förnyar nu maskinuthyrningsföretaget Ramirent sin visuella identitet. Den nya identiteten förstärker Ramirents vision och mål att bli det ledande och mest offensiva maskinuthyrningsföretaget i Europa. Den förmedlar att Ramirent är ett modernt, kunskapsbaserat företag som levererar hög kvalitet – Ramirent är mer än maskiner.

- Under de senaste åren har Ramirent genomgått en betydande förändring. Vi har skapat en mer enhetlig verksamhet och utökat vårt erbjudande för att möta våra kunders behov. Samtidigt som vi introducerar nya tjänsteerbjudanden utvecklas även vårt varumärke. Ramirents kärna finns i det vi kallar More Than Machines™. Tre ord som lyfter fram våra medarbetares kunskap och erfarenhet och som i form av våra lösningar ökar både säkerheten och produktiviteten för våra kunder, säger Magnus Rosén, Ramirents VD och koncernchef. Ramirent firar i år 60 år som företag och med vår förnyade visuella identitet förmedlar vi även vår ambition att modernisera och att utveckla. Ett sammanhållet varumärke, som bättre beskriver den roll Ramirent har i samhället, hjälper oss att lyckas även de kommande 60 åren.

Ny hemsida
Idag lanserar vi även en uppfräschad hemsida (www.ramirent.se). Den förnyade grafiska identiteten innebär mjukare former, men vi behåller Ramirents traditionella färger och typografin i vår logotyp.

Franciska Janzon, SVP, Marketing, Communications, IR, tel. +358 20 750 2859