Rapunzel lanserar ny kollektion hårborstar

Rapunzel lanserar ny kollektion hårborstar

Nu lanserar löshårsföretaget Rapunzel of Sweden en ny kollektion hårborstar. Golden Brushes by Rapunzel består av fyra borstar med speciella egenskaper och ett praktiskt borstställ. Inför lanseringen har också företagets kunder fått tävla om de bästa namnförslagen till respektive borste på bildforumet Instagram. Många svar kom in och Rapunzel har nu valt ut vinnarna.

Med fyra nya borstar och ett praktiskt borstställ utökar nu Rapunzel of Sweden sitt hårvårdssortiment.  Golden Brushes by Rapunzel heter den nya borstserien som med sina många och olika egenskaper gör att de passar de flesta hår och löshår.  Alla de högkvalitativa hårborstarna är ergonomiskt byggda med bra grepp för att möjliggöra och underlätta både torkning, styling och utredning.  Precis som namnet antyder så är också hårborstarna guldfärgade.

I veckan gjordes klart vilka namn som borstarna döpts till, allt efter de förslag som inkommit i tävlingen med Rapunzels kunder på bildforumet Instagram.

Rapunzel Simply Tamed En borste i paddelform gjord av en blandning mellan svinborst och längre nylonstrån. Utredande samtidigt som den ger glans då de kortare svinborststråna transporterar oljor från hårbotten ut mot längderna på håret.

Rapunzel Simply Tamed Mini – En mini variant av Simply Tamed med samma egenskaper i ett format som enkelt går att stoppa i handväskan. En räddare i nöden helt enkelt.

Rapunzel Sleek’n Chic – En fönborste gjord av ett keramiskt hölje med stora hål. Med borststrån behandlade med Ionic som gör att håret torkar snabbare.

Rapunzel Volumizing – En volymborste som du enkelt kan använda för att både reda ut och forma ditt hår.

De lyckliga vinnarna i Rapunzels Instagramtävling, och även de som kommit fram till namnen på de nya borstarna, kommer att vinna ett kit med alla borstar ur den nya kollektionen samt det nya borststället.

Rapunzel of Sweden: 090 70 60 70 eller emma.jonsson@rapunzelofsweden.com