Rapunzels vårnyhet Everyday Volume lanseras idag

Rapunzels vårnyhet Everyday Volume lanseras idag

I dag lanserar Rapunzel of Sweden sin nya volymdel för håret- Everyday Volume. Produkten har tagits fram för att ge kunden möjlighet till stor variation med en och samma produkt. Everyday Volume kan användas både som en hästsvans, en hårknut, en hårförtjockningsdel och som utfyllnad för en extra tjock och lång fiskbensfläta.

-  Det känns fantastiskt roligt att presentera en produkt med så många funktioner. Att med endast en produkt kunna besvara behovet som många har om att få fylligare hår och att även kunna ge kunderna möjlighet att använda hårdelen på så många andra sätt, säger Jessica Lundberg, marknadschef och produktutvecklare på Rapunzel of Sweden.

Med Everyday Volume kan du enkelt fixa och variera frisyren på bara några minuter och den fungerar både till personer med längre och medellångt hår. Produkten är tillverkad av ett väldigt mjukt och naturtroget syntetiskt material och finns tillgänglig i hela 13 färger.

-  Vi valde att använda ett syntetiskt material då dessa nya och utvecklade syntetiska fibrer både känns och upplevs som ett äkta hår. Det har också gjort att vi kunnat hålla en ännu bättre prisbild. Kunden får helt enkelt mycket för pengarna, avslutar Jessica Lundberg.

För vidare information, vänligen kontakta:

Emma Jonsson

emma.jonsson@rapunzelofsweden.com