Rapunzel of Sweden välkomnar Annica Rantala som ny VD: ”Ska stärka vår roll som pionjärer inom e-handel”

Ny VD för Rapunzel of Sweden ska stärka e-handeln

Annica Rantala tar över rollen som ny VD för extensionsvarumärket Rapunzel of Sweden, ett initiativ för att stärka varumärkets roll inom D2C e-handel och influencer marketing. Hon kommer senast från rollen som VD på Stronger där hon ledde en liknande tillväxtresa som Rapunzel of Sweden nu siktar mot.

Rapunzel of Sweden har sedan 2007 varit en banbrytande kraft inom e-handel och "Do It yourself" (DIY) inom hårförlängningar online. Företaget har i 15 år legat i framkant av att erbjuda högkvalitativa hårförlängningar online och har spelat en avgörande roll i att göra vad många anser som en lyxprodukt tillgänglig för en bredare publik. DIY-konceptet har varit en nyckel i framgångarna, och företaget är nu redo att ta nästa steg för att kunna erbjuda fler kunder långt och vackert hår.

Annica Rantala, med gedigen erfarenhet inom D2C, e-handel och influencer marketing, kommer senast från rollen som VD på träningsvarumärket Stronger. Under hennes ledarskap ökade företagets omsättning från 43 miljoner SEK till 330 miljoner SEK under en femårsperiod. Hennes mål är att stärka Rapunzel of Swedens närvaro online.

Annica Rantala kommenterar sin nya roll som VD med entusiasm: "Rapunzel of Swedens produkter är perfekt för e-handel: kunderna kommer tillbaka regelbundet för att förnya sin frisyr samt för att köpa hårvårdsprodukter som förlänger livstiden för extensions. Vi fokuserar på hög kvalitet, osynliga och bekväma fästen som inte skadar håret – alltid med en naturlig look i fokus. Tillsammans med en ny ledningsgrupp ser jag fram emot att leda detta fantastiska team och fortsätta vår resa mot att erbjuda vackert hår till alla."

"Annica har den perfekta bakgrunden för att leda Rapunzel of Sweden in i framtiden. Hennes erfarenhet och passion för e-handel kommer att vara Rapunzel till gagn, och vi ser fram emot vad vi kommer att uppnå tillsammans under hennes ledarskap." säger styrelseordförande Arthur Engel.

För mer information, vänligen kontakta:

Annica Rantala, VD
annica.rantala@rapunzel.com, +46 70 510 23 79