Rapunzel of Sweden för Musikhjälpen

Rapunzel of Sweden för Musikhjälpen

Tidigare i veckan stängdes dörrarna till Glasburen i Göteborg, då startade Sveriges Radio, SVT och Radiohjälpen sin insamling Musikhjälpen. En insamling som i år går under parollen ”Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet”. Ungefär samtidigt som dörrarna till Glasburen stängdes startade också Rapunzel of Sweden sin insamling.  Med en färgglad löshårsslinga i håret hoppas Rapunzel få flera av sina kunder att visa sitt stöd och bidra till insamlingen som går oavkortat till Musikhjälpen.

-  Genom att köpa slingan visar du inte bara ditt stöd i pengar, med den glada färgen syns också symboliken och förhoppningsvis inspirerar det andra människor att göra samma sak, säger Linnea Öhgren, ansvarig över insamlingen på Rapunzel of Sweden.

I dag var Musikhjälpen och SVT på plats vid Rapunzels salong i Göteborg för att filma Team Leader Patrik Lundgren, som samtidigt berättade om Rapunzels initiativ. Slingan, som kan köpas på hemsidan men också på företagets alla salonger i Göteborg, Stockholm och Umeå, finns i flertalet färger och kan enkelt sättas i och tas ur.

För den som vill dela med sig av sitt initiativ och inspirera andra att göra samma sak kan man också enkelt använda sig av bildforumet Instagram och hashtag #rapunzelmh13 för att dela sina bilder.

Parallellt med musikhjälpen-slingan anordnar också företaget en auktion där högsta budgivare kammar hem en total hår-makeover med löshår på någon av Rapunzel salonger i Sverige. Auktionen har i dagsläget fått flertalet budgivare och nått höga höjder och nu hoppas Rapunzel på ännu fler.

-  Vi hoppas på att få många intressenter och köpare av slingor och att vi tillsammans kan hjälpa till att sprida Musikhjälpens budskap, avslutar Linnea Öhgren.

Alla pengar från Rapunzels insamling går oavkortat till Musikhjälpen.

Rapunzel of Sweden: +46 90 70 60 70

Eller Linnea Öhgren: linnea@rapunzelofsweden.com

Lägg ett bud på makeover:

Köp en hårslinga och stöd musikhjälpen: