Tess Niva ansluter som Creative Product Development Manager på Rapunzel of Sweden.

Rapunzel of Sweden värvar tidigare COO från Hairtalk till rollen som Creative Product Development Manager

Rapunzel of Sweden fortsätter att framgångsrikt stärka ledningsteamet och rekryterar Tess Niva, tidigare COO på Hairtalk Sverige. Tess, med livslång erfarenhet från frisör- och hårbranschen, kommer att arbeta med produktutveckling samt stärka Rapunzel of Swedens frisörsamarbeten och egna salongverksamhet.

– Jag har följt Rapunzel sedan tidigt 2000-tal och ser verkligen fram emot att bli en del av detta kreativa och framgångsrika team. Med min kunskap och långa erfarenhet inom branschen hoppas jag kunna göra skillnad – framför allt genom att utveckla och introducera nya fantastiska produkter som jag vet gör skillnad för både slutkund och frisör. Jag ser också fram emot att arbeta med nya och gamla kollegor i branschen och etablera samarbeten med duktiga frisörer, säger Tess Niva.

Tess Niva kommer närmast från rollen som COO på Hairtalk Sverige, men har ända sedan barnsben varit en del av hår- och skönhetsvärlden. Hon har drivit egen salong, arbetat globalt för att inspirera och utbilda frisörer över hela världen samt tävlat och vunnit priser både som egen frisör och som Creative Director för Paul Mitchell.

– Vi har ett intensivt år bakom oss med flera lyckade produktlanseringar och vi har inga planer på att trappa ner på takten. Därför är vi mycket glada och stolta att nu kunna stärka upp teamet ytterligare. Tess har inte bara mycket god kännedom om branschen och våra produkter – hennes driv, engagemang och förmåga att leda arbetet från start till mål gör Tess till en otroligt viktig spelare i teamet, säger Jenny Hansell, VD på Rapunzel of Sweden.

Tess Niva tillträder rollen som Creative Product Development Manager den 19 april och kommer rapportera till VD.

Rapunzel of Sweden | Jenny Hansell | 076-039 58 41