Rapunzel of Swedens grundare Ida Backlund kan bli årets Affärsnätverkare

Rapunzel of Swedens grundare Ida Backlund kan bli årets Affärsnätverkare

Rapunzel of Swedens grundare Ida Backlund är en av åtta finalister till utmärkelsen Årets affärsnätverkare 2015. Det är BNI, världens största affärsnätverk, som sedan 2008 delat ut utmärkelsen. Vinnaren koras vid Berns salonger i Stockholm den 9 februari.

Ida Backlund grundade löshårsföretaget Rapunzel of Sweden 2007. Sedan dess har företaget växt till att bli en av nordens största löshårsleverantörer med kunder i mer än 60 länder världen över. Nu är Ida Backlund utsedd till en av finalisterna för utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2015.

– Det känns mycket hedrande att vara en av finalisterna till Årets Affärsnätverkare. Det hade inte varit möjligt att bygga upp Rapunzel of Sweden utan ett bra affärsnätverk, och med det menar jag samarbetspartners, kunder, ambassadörer, personal, politiker, kommun och självklart familj och vänner. Det handlar om att ge och ta, om att vara en bra människa och då får man oftast det tillbaka. Jag har jobbat mycket med hjärtat, och valt att arbeta med personer jag kan lita på, som tror på mig och alla mina galna idéer och projekt, säger Ida Backlund, grundare av Rapunzel of Sweden.

BNI (Business Network International) är världens största affärsnätverk, de hjälper företagare att bygga ut sina kontaktnät genom effektiv referensmarknadsföring.

– En bra nätverkare har många relationer, arbetar strukturerat och är van att både ge och ta. Utmärkelsen går till en person och entreprenör som använder nätverkande som viktig metod för att skapa affärer. Vi tycker att Ida Backlund har gjort detta på ett ypperligt sätt, säger Gunnar Selheden vd för BNI och jurymedlem, i ett pressmeddelande.

Tidigare vinnare av utmärkelsen är bland andra Frida Boisen, Carina Nunstedt, Pär Johansson, Isabella Löwengrip och David Lega.

Alla finalister Årets Affärsnätverkare 2015

• Anna Stenberg - WES (Women Executive Search)
  • Bahjat Mourad - Nätverkarna Öst
  • Helena Berggren - Helena Berggren AB