Tove Virding blir marknad- kommunikationschef.

Tove Virding – Ny marknad- och kommunikationschef på Rapunzel of Sweden

Den 23 september tillträdde Tove Virding som marknad- kommunikationschef på Rapunzel of Sweden. Tove har också tagit plats i ledningsgruppen. Hon har tidigare haft en bred roll på Åhléns där hon arbetat i sju år. Hon har utöver att arbeta fram en visuell identitet också utvecklat och drivit Åhléns egna varumärken samt arbetat med Åhléns taktiska och strategiska kampanjer.

– Att gå från Åhléns som jobbar på en nationell arena till ett globalt entreprenörsbolag känns jättespännande. Rapunzel of Sweden är ett imponerande bolag med ett starkt varumärke – det ska bli fantastiskt kul att tillsammans med teamet få vara med på resan framöver, säger Tove Virding.

Tove kommer tillsammans med teamet att arbeta med kommunikationen online, Rapunzels konceptsalonger samt extern kommunikation och PR.

– Kommunikation är en av grundpelarna bakom Rapunzels framgång och vi är otroligt glada att med Tove i rollen som marknad- kommunikationschef ta nästa steg i vår utveckling. Hennes erfarenhet från att etablera och uppdatera varumärken och arbete med kommunikation från A-Ö kommer stärka teamet och vår strategi framåt, säger Tobias Mattson, VD på Rapunzel of Sweden.

Rapunzel of Sweden | Tove Virding marknad- kommunikationschef | 0701982256