Ny bok om reformpolitikens strategier

Ny bok om reformpolitikens strategier

4 december presenteras boken Reformpolitikens strategier, författad av Peter Santesson, fil dr i statsvetenskap. Reformpolitikens strategier diskuterar det politiska förändringsarbetets hårda villkor och presenterar internationell forskning om reformers framgång. Sverige är ett land som genomfört många och långtgående reformer i modern tid.

Efter presentationen följer en diskussion om framtidens reformer. Vilken reform står näst i tur? Vad kan vi lära oss av tidigare reformer? Finns det avgörande framgångsfaktorer?

Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) och Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR, medverkar och diskuterar villkoren för politisk förändring.

Dag: 4 december Tid: kl 10-12, med enklare lunch som avslutning

Plats: Ratio, Sveavägen 59, 4 tr, Stockholm