Ratsit inleder samarbete med mySafety för att skapa en tryggare vardag

Affärsinformationsföretaget Ratsit inleder ett samarbete med mySafety Försäkringar. Samarbetet är en följd av Ratsits strategi att skapa långsiktiga samarbeten med företag som erbjuder tjänster som tillför nytta till Ratsits ca 800 000 medlemmar och 5,5 miljoner användare.

mySafety är ledande inom ID-skydd och erbjuder även en rad andra försäkringar för en ökad vardagssäkerhet. Utbudet av tjänster riktar sig både till privatpersoner och företagare. Enligt en nyligen publicerad undersökning, genomförd av Sifo på uppdrag av mySafety, har antalet ID-stölder ökat dramatiskt under de senaste åren. En trend som tyvärr verkar hålla i sig.

”Vi är stolta och glada över att mySafety valt att bli vår partner. mySafetys utbud tillför ett extra mervärde och högre säkerhet på flera olika områden för våra medlemmar. Tillsammans kan vi skapa en tryggare vardag för våra medlemmar”, säger Anders Johansson, VD på Ratsit.

Ratsit.se tillhandahåller affärs- och kreditinformation gällande både företag och privatpersoner och används av över 5,5 miljoner svenskar varje år och är den söktjänst som har flest privatpersoner och företag i sina register. Ratsit erbjuder redan idag privatpersoner möjlighet att komplettera sin egen information med självbevakning och ID-skydd men i och med samarbetet med mySafety kan medlemmar och övriga användare ta del av fler säkerhetstjänster.

”Ratsit har snabbt vuxit till en ledande kanal för affärs- och kreditinformation av olika slag. Det är självklart väldigt positivt för mySafety att kunna erbjuda alla Ratsits medlemmar och kunder fördelaktiga skydd, inte minst ID-skydd då ID-kapningar är ett av Sveriges snabbast växande brott”, säger PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Group.

Partnersamarbeten är viktiga för Ratsit vilket innebär att företag som vill bli en partner genomgår en noggrann urvalsprocess. Alla partners ska vara framstående och kunniga inom sin bransch samt tillföra en nytta till Ratsits medlemmar, antingen privatpersoner eller företagskunder. Det är också viktigt att de lever upp till Ratsits värderingar av att tänka långsiktigt, ta ansvar och att skapa trygghet.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Johanson, VD Ratsit, 0707-77 65 09

PA Prabert, vice koncernchef mySafety Group, 073-448-94-21

Om Ratsit

Ratsit är ett internetbaserat företag som tillhandahåller affärs- och kreditinformation på ett effektivt och nytänkande sätt till enskilda individer – oavsett om informationen ska användas i arbetslivet eller privat. Ratsit.se används årligen av 5,5 miljoner privatpersoner och företagare i Sverige. Vi har ca 800 000 medlemmar samt ca 100 000 betalande kunder. Ratsit AB startades år 2006 och är ett helägt dotterbolag till Checknode AB.

www.ratsit.se

Om mySafety

mySafety Försäkringar AB arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla. Företaget hjälper över en miljon användare i Sverige att skydda sina personuppgifter med ID-skydd, skydda sin identitet på digitala plattformar med DigitalSkydd, spärra kort, ID-handlingar och mobiltelefoner samt återfinna förlorade nycklar. Därtill erbjuds ett stort urval försäkringar som förenklar och skapar trygghet i samband med allt från e-handel till akuta skador i hemmet. Samtidigt arbetar mySafety proaktivt med stöldskyddsmärkning, överfallslarm och information om vardagssäkerhet så att du alltid ligger steget före.

www.mysafety.se