Pressmeddelande -

GruppSol tar ännu ytterligare grepp om den svenska solenergimarknaden, genom mer effekt och snabbare laddning för elbilsägare

Avtalet mellan GruppSol och Ferroamp är löper under 2020 och är värt över 4 Mkr. Med avtalet kommer GruppSols kunder ges möjlighet att genom Ferroamps plattform Energyhub, kunna ladda sin bil samtidigt som fastigheten får mer el utan att det påverkar tillgången i fastigheten.

Plattformen Energyhub är en lösning som erbjuder ett komplett system av komponenter för att koppla ihop solceller, batterier och likströmsladdare.

-Ferroamp är en viktig partner för att kunna förverkliga Gruppsols och våra kunders vision med ”100% solel för din fastighet och elbil”. GruppSol utvecklar idag en rad egna produkter och vikten av ett partnerskap med det ledande bolaget på marknaden för energi och effekthantering är avgörande. Både våra solcellspaneler SVERIGEPANELEN™ och byggnadsintegrerade smarta solcellstak SMART SOLAR ROOF™ och solcellscarport är optimerad för Ferroamps lösning, säger Daniel Magnergård, VD Gruppsol AB och fortsätter

Ferroamp erbjuder även möjlighet att kapa effekttoppar och Fasbalansering vilket möjliggör mer effekt och snabbare laddning vilket tilltalar våra kunder som till stor del är elbilsägare och då är Ferroamp det enda alternativet.

– Vi fortsätter 2020 i samma riktning som tidigare, via samarbeten med de viktigaste aktörerna i branschen. GruppSol har med sitt fokus att utveckla erbjudandet till mer än solpaneler och växelriktare visat på det stora intresset för mer flexibla lösningar där kontroll och övervakning av energiflöden blir en allt viktigare faktor, säger Niclas Wadestig, Sälj- och Marknadschef Ferroamp.

Maria Thylén

Presskontakt Head of Marketing & Events Sverige 0722-121257

Raymond

Raymond Solar är solcellsbolaget med ett kall – att göra solenergi mer lönsam, effektiv och estetisk för alla. Genom egenutvecklade lösningar förenas högsta hållbarhetsprestanda med smarta och stiliga montage. Och genom egen montering säkerställs kvalitet som håller i längden. Omställningen till hållbar energi låter inte vänta på sig – och det gör inte Raymond heller.

Raymond grundades 2019 med fokus på att utveckla och sälja innovativa solcellsprodukter inom solenergi för nordiskt klimat med fokus på prestanda, design, hållfasthet och garantier. Raymond blev vinnare av Red Herring Europé Top 100 år 2020 och Red Herring Global Top 100 år 2022. Raymond vann även Solenergipriset; Årets Solcellsanlänggning 2022 med Fiskarhedenvillans hus; VillaZero och Solenergipriset; Årets Byggnad 2024 tillsammans med Ivar Kjellberg Fastighets AB.

Raymond erbjuder helhetslösningar för villor, bostadsrättsföreningar och företag. Vi genomför alltid en förstudie på plats och följer Länsförsäkringars checklista (Faktablad 27) för godkänd solcellsinstallation som genomförs av våra egna installationsteam.

www.raymondsolar.com

Raymond