GruppSol vinner Red Herring Europe Top 100

Red Herring Top 100 Europe uppmärksammar lovande företag och framstående företagare. Det var 1200 privata företag inom EU som var med och gjorde upp om kampen. Sedan 1996 har Red Herring top 100 uppmärksammat nya lovande företag.

– År 2020 var valet av vinnaren inte enkelt, det var snarare det tuffaste valet på flera år eftersom så många företag visat framfötterna men till slut kunde vi enas kring de 100 bästa företagen säger Alex Vieux, VD för Red Herring och fortsätter

– Vi tror att GruppSol AB med SMART SOLAR ROOF förkroppsligar visionen, drivkraften och innovationen som definierar ett framgångsrikt företagande. GruppSol AB borde vara stolta över sin prestation, eftersom konkurrensen var mycket stor.

Tusentals av de mest intressanta och innovativa företagen har präglat topp 100-listan genom åren och Red Herring Top 100 var bland de första som insåg att företag som Alibaba, Facebook, Google, SalesForce.com, Skype, SuperCell, Spotify, Twitter och YouTube skulle förändra människors sätt att leva och arbeta.

– Vi fokuserar på att skapa bättre förutsättningar för grön omställning och därigenom är vi extra glada att uppmärksammas på det här sättet och att vår produkt visar sig är att ligga i framkant.

Red Herrings jury utvärderade företagen på både kvantitativa och kvalitativa delar, såsom ekonomisk styrka, teknisk innovation, ledningsförmåga, övergripande affärsstrategi och marknadsgenomslag. Denna bedömning kompletterades med en granskning av resultat och ställning för liknande nya företag inom samma område.

Lista över Red Herring Europe Topp 100-listan 2020: https://www.redherring.com/events/red-herring-

KontaktMattias Hansson, CTO & Board of Director GruppSol ABmattias.hansson@gruppsol.sePhone +46 702 12 12 59

Daniel Magnergård, CEOdaniel.magnergård@gruppsol.sePhone +46 768 79 39 09

Raymond är solcellsbolaget med ett kall – att göra solenergi enklare, snyggare och för alla. Genom egenutvecklade lösningar förenas högsta hållbarhetsprestanda med smarta och snygga montage. Och genom egen montering säkerställs kvalitet som håller i längden. Omställningen till hållbar energi låter inte vänta på sig – och det gör inte Raymond heller.

Raymond grundades 2018 av entreprenörerna och ingenjörerna Mattias Hansson, Daniel Magnergård och Anders Eriksson. Raymond utvecklar och säljer innovativa produkter inom solenergi för nordiskt klimat med fokus på prestanda, design, hållfasthet och garantier. Raymond blev vinnare av Red Herring Europé Top 100 år 2020 och Red Herring Global Top 100 år 2022. Raymond vann även Solenergipriset Årets Solcellsanlänggning 2022 med Fiskarhedenvillans hus; VillaZero.

GruppSol erbjuder helhetslösningar för villor, bostadsrättsföreningar och företag. Vi genomför alltid en förstudie på plats och följer Länsförsäkringars checklista (Faktablad 27) för godkänd solcellsinstallation som genomförs av våra egna installationsteam.

www.raymondsolar.com (www.gruppsol.com)