Readlykunder får kvällstidningar på köpet

[VÄXJÖ 20161011] Från den 24:e oktober slår den populära tidningstjänsten Readly samman abonnemangen för magasin och dagstidningar. Istället kommer kvällstidningarna Expressen, GT och Kvällsposten att ingå för alla med abonnemang.

Priset för ett Readlyabonnemang kommer ligga oförändrat på 99 kronor per månad men inkluderar från den 24:e alltså obegränsad tillgång både till de drygt 1 700 magasinen och kvällstidningarna.

"På det här viset skapar vi ett ännu mer attraktivt erbjudande och vi räknar med att det kommer att märkas både i ökad tillströmning av nya kunder och i ökad livslängd.", säger Readlys VD Per Hellberg.

Readly är marknadsledare inom digital magasinsläsning i Sverige och det svenska sortimentet stärktes rejält i början av sommaren när förlagen Albinsson & Sjöberg samt Offside press valt att medverka med samtliga titlar.

Per Hellberg, VD säger: "Vi vet att kunderna uppskattar enkelheten i att ha all sin läsning bekvämt tillgänglig på ett och samma ställe och det är ditåt vi är på väg. Vi räknar med att kunna presentera fler spännande kompletteringar av innehållet under hösten."

Readly ger läsare obegränsad tillgång till över tusen svenska och internationella tidningar i ett ständigt växande digitalt bibliotek. Ett abonnemang kostar 99 kronor per månad. I priset ingår då användning på fem olika enheter, vilket gör att hela familjen kan använda samma abonnemang. Flera smarta funktioner som favoritmarkering, sökfunktion i artiklar och offlineläsning till resan finns i tjänsten. Antalet tidningar växer kontinuerligt, det aktuella utbudet finns på www.readly.com