Rebel´s gjorde succé på Eurohorse

Under de fantastiskt spännande världscup-tävlingarna i Scandinavium ställde bolaget ut på Svenska Mässan & Eurohorse. Eurohorse innebar ytterligare en framgång för det nya svenska innovationsföretaget RoS Horsegear AB.- Nästan 100 000 besökare, mängder med intressanta möten och med ett resultat som överstiger det från Globen i vintras med över 200 %. VD Tommy Anzelius är mycket nöjd.

Tommy berättar om mässan:

- Vi etablerade nytt samarbete med Northern Well - och kunde visa de första exemplaren på vårt sadelsksydd, ett skydd som dessutom fungerar som en sadelhängare. Samarbetet kommer att presenteras mer i detalj inom någon vecka.

- Vi hade korta möten med bl a Tyska representanter som var väldigt intresserade av att bli generalagenter. En marknad som vi inte har närmat oss ännu.

Sist, men absolut inte minst så hade vi demonstrationer för mängder med trevliga besökare, och bokade massor med utprovningar. Nu vidtar ett arbete att planera detta på smartaste sätt.

Dessutom blev nästan alla sadlarna på mässan bokade/sålda, så vårt arbete under våren med att kommunicera och försöka synas i media verkar ha lyckats. Kunderna ser ut att gilla det vi gör!

Ytterligare utfall från Eurohorse, med olika tidningar och organisationer kommer att utmynna i flera tävlingar, samt ett samarbete med en organisation som Rebel´s gärna vill hjälpa. Tommy berättar vidare:

- Vi hade även i detta fallet korta möten under mässan, och kommer att sammanställa detta inom någon vecka. så snart vi har en överenskommelse så kommer vi att presentera den för press/media.

• hästsport
  • sadel
  • sportutrustning
  • svensk innovation
  • eurohorse 2013
  • northern well
  • hitch
  • scandinavium
  • mässa 2013
  • succé
  • sadelutprovningar

Rebel’s of Sweden AB är ett kunskapsföretag inom ridsportområdet. Bolaget och dess grundare har en lång professionell kunskap och erfarenhet om de problem, funktioner och lösningar som är relaterade till samspelet mellan ryttare, häst och utrustning, samt den marknad som produkterna berör.
Kunskapen är baserad på 20 års arbete som hästveterinär i Sverige och Europa, långvarig närhet till hästsportmarknaden och ett professionellt egagemang på internationell tävlingsnivå.
Under de år som utvecklingen har pågått har stora investeringar gjorts i produktutveckling, design, patent, positionering samt utvecklande av marknadsmateriel/strategier.
Nu är marknaden och vi redo att presentera ett helt nytt sadelkoncept - bolaget finns representerat i Sverige och England, än så länge.

Lars Kärvestedt

Säljchef Sverige 070-950 19 04