Nyhet -

Red Hat Storage marknadsledande inom Scale-out Object Storage-mjukvara, visar undersökning från IT Brand Pulse

Analysföretaget IT Brand Pulse har utnämnt Red Hat som marknadsledare inom Scale-out Object Storage Software, som ett resultat av en stor kundundersökning bland IT-proffs.

IT Brand Pulse är en prestigefylld källa till forskning, information och analyser om privata, offentliga och hybridmolnbaserade IT-infrastrukturer. Detta inkluderar servrar, lagringsplatser, nätverk och operativsystem.

Totalt offentliggjordes 13 kundundersökningar där IT-proffs från stora amerikanska företag deltagit. Inom kategorin Scale-out Object Storage Software, valde IT-professionella Red Hat som överlägsen vinnare, i alla kategorier – inom marknadsstyrka, pris, prestanda, tillförlitlighet, service, support och innovation.

”Red Hat är hedrade att få ett sådant erkännande från IT-branschen som ledande aktör inom scale-out Storage-mjukvara”, säger Scott Clinton, globalt ansvarig för lagring och Big Data på Red Hat.  ”Red Hat Storage erbjuder en omfattande och öppen mjukvarudefinierad lagringsportfölj som spänner över fysiska, virtuella och molnbaserade miljöer, för att hjälpa våra företagskunder att snabbt bygga upp konkurrensfördelar genom att frigöra det materiella värdet som finns inlåst i ostrukturerad data.”

För mer information om IT Brand Pulses kundundersökning, läs hela pressmedelandet här: http://www.1888pressrelease.com/it-pros-select-2014-brand-leaders-for-adcs-converged-system-pr-546389.html

• red hat
  • red hat storage