Great Place to Work-vinnaren för andra året i rad - Regent

IT-konsultföretaget Regent utnämns till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work i kategorin 20 – 49 medarbetare. Regent startades av två IT-konsulter som bägge är övertygade om att nyckeln till framgång ligger i företagskulturen.

På ett fåtal år har omsättningen vuxit från 0 till 60 miljoner samtidigt som antalet medarbetare har passerat 40-strecket. Regents ledning har konsekvent arbetat med att tidigt involvera medarbetarna i viktiga beslut och företagets utveckling.

– Att vi utses till Sveriges bästa arbetsplats för andra året i rad bekräftar att vi har satsat rätt. Att satsa på personalen lönar sig även ekonomiskt då medarbetarnas engagemang har lett till att vi även fick gasellpriset 2019, säger grundarna Patrik Nordebring och Thomas Skott.

Deras första investering när företaget började växa ordentligt var att anställa en HR-ansvarig och satsa på en företagskultur som inkluderade medarbetarna.

För att få både företaget och medarbetarna att växa har vi en uttalad strategi att ha den stora organisationens genomtänkta processer för allt från kompetensutveckling till friskvård och hälsa i kombination med det mindre företagets familjära och inkluderande kultur, säger Caroline Jonasson som är HR-ansvarig på Regent.

Organisationen Great Place to Work listar varje år de svenska arbetsplatser som rankas högst av de EGNA medarbetarna via anonyma enkäter. Regent som vann denna utmärkelse ifjol tog hem förstaplatsen även i år inom kategorin [20 – 49 anställda].

För att utvecklas till nästa nivå har Regent rekryterat Paul Rundqvist till ordförande i styrelsen. Paul är medgrundare av Netel Group, ett bolag inom IT-infrastruktur med internationell verksamhet och över 800 anställda.

Jag har varit med och startat bolag som omsätter miljarder. Jag är övertygad om att Regent har samma tillväxtmöjlighet med stöd i en modern företagskultur som omfamnar mångfald och jämställdhet och en hel del hårt arbete, säger Paul Rundqvist.

För ytterligare information och pressbilder kontakta:

Thomas Skott, Regent, VD

Telefon: +46 730 74 03 01 E-post: thomas.skott@regent.se

• Teknologi, allmänt

• great place to work
  • it-konsult
  • sveriges bästa arbetsplats
  • hr

• Stockholm

Regent är ett värderingsstyrt snabbväxande IT-konsultföretag. Bolaget fokuserar på IT-leveranser av hela utvecklingsteam med filosofin att mindre team med hög kompetens levererar bättre resultat. Sedan starten 2014 har Regent haft en stark utveckling och består idag av över 40 medarbetare som tillsammans omsätter 60 miljoner. Bland kunderna återfinns Klarna, Tele2, Apoteket, If, Katolska Kyrkan och Clear Channel. Regents fokus på företagskulturen och hög medarbetarnöjdhet har inneburit att bolaget utsetts till Sveriges bästa arbetsplats både 2019 och 2020 i kategorin 20 - 49 medarbetare enligt Great Place To Work.