Nytt online-koncept boostar arbetslösa med gratisbiljetter

När Covid-19 nästintill förlamade vårt land och satte käppar i hjulet för så många företag och personer, kände initiativtagarna till Hela Sverige Samlas att de ville bidra till att få landet på fötter igen. Idén om en online kickoff föddes – och en möjlighet att hjälpa.

Hela Sverige Samlas är en interaktiv livestreamad kickoff som deltagarna följer via dator, surfplatta eller mobil. På programmet står bland annat kompetensutveckling, tips på praktiska verktyg, nya trender och inspiration. För innehållet står 35 handplockade talare och experter.

Experter spår att arbetslösheten, på grund av pandemin, i ett värsta scenario når upp emot 14 procent till hösten. Vi ser just nu hur tiotusentals personer permitteras och varslas. Initiativtagarna till Hela Sverige Samlas vill bidra till att få Sverige på fötter igen. Resultat är gratisbiljetter till arbetslösa.

För varje person som registrerar sin mailadress på Hela Sverige Samlas, skänks en biljett till en arbetslös person i Sverige, värd 1480 kr.

– Det känns viktigt för oss att bidra. Tillsammans möjliggör vi att även personer utan arbete får ta del av kompetensutveckling och en motivationsboost - helt gratis. På så sätt stärker vi hela Sverige och inte bara de som har ett jobb och stabil intäkt, säger Chris Pettersson, medgrundare till Hela Sverige Samlas.

Online-kickoffen går av stapeln den 7-11 september och de fem dagarna är indelade i olika områden:

● Mindset & personlig utveckling (måndag)
● Strategi & planering (tisdag)
● Marknad & digitalisering (onsdag)
● Försäljning & tillväxt (torsdag)
● Ledarskap & innovation (fredag

Småföretagarnas Riksförbund och TedX Malmö har anslutit sig som partners till Hela Sverige Samlas.

Anna Kinberg Batra, Henrik Fexeus, Kay Pollak, Marika Carlsson och Michel Issa är några av talarna.

Hela Sverige Samlas är ett initiativ av en grupp personer från olika företag och delar av landet; Chris Pettersson, Robert Bloom, Karin Kärneus Bloom, Desirée Rova, Joakim Thörn, Oscar Valentin, Mia Thörn, Oliver Hertzman Kraft och Markus Samuelsson.

För mer information, besök:

www.helasverigesamlas.se

Kontaktinformation:

Chris Pettersson

Medgrundare och presskontakt, Hela Sverige Samlas

chris@helasverigesamlas.se

• Företagande

Vi hjälper dig att koppla din förmåga att sälja – How To Sell, med den nya träffsäkra metoden – Why They Buy. Du får kunskap att lära dig att connecta med alla du möter.

Karin Bloom

Presskontakt Marknadschef