Pressmeddelande -

Ett svenskt RegTech-företag blir den ledande digitala plattformen för ägare och investerare i privata företag

Reguity Group konsoliderar en portfölj av digitala tjänster och blir den ledande digitala plattformen för ägare och investerare i privata företag i Nordeuropa. Genom att göra det kommer Reguity att kunna öppna upp tidigare osynliga värden och möjliggöra en mängd nya tjänster för privata företag samt för deras ägare och potentiella investerare.

RegTech (Regulatory Technology) är mer än ett buzzword. Området bidrar till en verklig tids- och kostnadsbesparing. Mängden lagstiftande krav verkar ständigt öka, samtidigt som de ofta är både svåra att förstå och tidskrävande. Genom att tillhandahålla guidade onlineverktyg för att följa lagstiftningen (compliance), undviks misstag, kvaliteten ökar samtidigt som tiden som används för att genomföra dessa uppgifter minskar med så mycket som 75%.

Reguity Group har ett brett utbud av lösningar och digitala RegTech-tjänster för ägarförvaltning i privata företag. Alla tjänster är i full överensstämmelse med den inhemska aktiebolagslagen och EU-direktivet för rapportering av verklig huvudman. Kvalitet och regelefterlevnad är en allt viktigare fråga idag, då så många som 90% av alla privata företag har en aktiebok som inte uppfyller ABLs grundläggande formkrav.

VD för Reguity Group Henrik Kristensen säger; "Behovet av tidsbesparande verktyg är avgörande om företagen ska ha en rimlig chans att uppfylla dagens formella krav". I Danmark, som är ett av de länder som tidigt införde EU-direktivet 2013/0025 (COD), det så kallade Penningtvättsdirektivet, har Reguity integrerat sin aktieboktjänst med det offentliga ägarregistret, så att obligatoriska rapporter är genereras automatiskt. "Det måste vara målet för alla marknader." säger Henrik.

Reguity Group består idag av följande branschgrenar:

TJÄNSTER FÖR VÄRDEPAPPERSREGISTER

• Nordiska Värdepappersregistret - NVR.se är det ledande online värdepappersregistret för onoterade bolag i Sverige. NVR.se tillhandahåller även digitala registerlösningar för professionella.
  • GratisAktiebok - Gratisaktiebok.se är den ledande online aktieregistertjänsten för onoterade företag i Sverige som är helt gratis.
  • MinAktiebok - MinAktiebok.se är näst största gratis online aktieregistertjänsten för onoterade företag i Sverige.
  • Reguity Group tillhandahåller även online aktieregistertjänster i Danmark och i Storbritannien.
  • TJÄNSTER FÖR AKTIEPORTFÖLJFÖRVALTNING

• VärdepappersZonen - VPZ.se är den ledande plattformen för ägarförvaltning i Sverige för ägare av aktier i onoterade bolag.
  • FÖRETAGS INTEGRITETSSKYDD

• Bolagsskydd AB - Bolagsskydd AB erbjuder integritetsskydd för både företag och privatpersoner.
  • Global23 - Global23.com är en försäkrings- och global tjänstleverantör inom områden som cybersäkerhet, utpressning och kidnappning och lösen.
  • KUNSKAPSDELNING

• VerkligHuvudman - Verklighuvudman.se är en allmännyttig kanal för kunskaps- och registertjänster för överensstämmelse med EU-direktiv 2013/0025 (COD).
  • Ämnen

• Ekonomi, finans

Reguity Group AB (publ) är den ledande digitala plattformen för ägare och investerare i privata företag i Nordeuropa. Reguity erbjuder ett brett sortiment av digitala online/offline- verktyg och tjänster för aktieägare och portföljförvaltning samt finansieringsrådgivning för privata företag.