Ergobaby lanserar ny modell, ERGOBABY EMBRACE

Som en lång, varm kram: Den nya bärselen Ergobaby Embrace är ett perfekt val för de första månaderna i livet.

Embrace. Att omfamna. Inget beskriver bättre vad det är som gör Ergobabys nya bärsele med samma namn så speciell. Den lanseras på den skandinaviska marknaden den 19 september 2019. Embrace förenar mjukheten från en sjal och den välkända enkelheten från Ergobabys ergonomiska bärselar. Embrace omfamnar den nyfödda och placerar barnet nära mamma eller pappa, tas på och av på bara några få sekunder och är tillverkad i en mjuk, gosig, lätt elastisk jersey material (Öko-Tex Standard 100 Certifierat). Med Embrace kan föräldrar ge sitt barn trygghet och säkerhet under de första viktiga månaderna i barnets första utvecklingsfas. Embrace är designad med särskilt fokus på nyfödda och lanseras i tre olika färger.

Mjukt och försiktigt, tillsammans i en ny fas i livet. Det finns få ögonblick i livet som är så speciella som när man håller sitt lilla, nyfödda barn i famnen för första gången. Samtidigt kan den här tiden också speglas av mycket frågor och osäkerhet med ansvaret du plötsligt får för en annan människa. ”Det är helt normalt att känna sig osäker och be om råd den första tiden. Det är en känslomässig och fysisk anspänning att få barn och det lilla barnet behöver mycket vila och framför allt närhet från sina föräldrar för att knyta an och bygga ett känslomässiga band”, säger Sabine Sacher, Marknadschef på Ergobaby Europe GmbH. ”För oss har det legat oss varmt om hjärtat att utveckla en bärsele med fokus på närhet under den första, spännande tid då familjen växer. Som alltid med fokus på maximalt välbefinnande och komfort för det burna barnet och för den som bär. Resultatet är Embrace som innehåller alla våra erfarenheter av att utveckla ergonomiska bärselar. Det är verkligen en fantastisk känsla att indirekt vara involverade i den här viktiga tiden för småbarnsföräldrar”, säger Sabine.

Låt dig själv omfamnas med Embrace. Bärsjal eller bärsele? En vanlig fråga från nyblivna småbarnsföräldrar, med Embrace slipper du välja. En bärsele tillverkad av mjukt material som passar alla barn och bärare med känslan av skräddarsydd passform. Embrace bäddar försiktigt in barnet mot din kropp och följer varje rörelse samtidigt som den håller det lilla barnet säkert och bekvämt i en ergonomisk grodposition. Med ett bekvämt midjebälte och spridningsbara, korsade axelband är Embrace underbart enkel att ta och av på. Huvud och nackstödet på panelen är extra vadderad och håller det lilla barnets huvud i en optimal position – försiktigt och mjukt som i en riktig kram. En stor fördel med Embrace är förmågan att anpassa sig efter det växande barnet. Genom att vika midjebältet två gånger innan du sätter på sig bärselen blir sittbredden smalare och ryggpanelen kortare så att även de minsta bebisarna kan bäras ergonomiskt i Embrace. När barnet blir större viks inte längre midjebältet och på så vis kan hela sittbredden och hela ryggpanelens längd användas. Embrace väger endast 480 gram och har en maxvikt på 11 kg.

Tillgänglig från den 19 september hos utvalda återförsäljare i fyra färger: Svart, grå och blå (vinröd i oktober). Pris 899 kr.

Om Ergobaby
Karen Frost, grundare av Ergobaby, ville skapa den ultimata bärselen utifrån ett behov som hon fick när hennes son föddes. Visionen var en bärsele som var skonsam mot barnets rygg och som samtidigt fördelade barnets vikt på föräldrarnas höft och axlar, vilket avlastar ryggen och nacken. 2003 blev hennes vision verklighet. Karen valde ett produktionssätt som följde hennes värderingar om ansvarsfull produktion där kvalité, miljötänk och ergonomi var stötestenarna.