Årets produkter

Nocco Limón Del Sol och vegansk korv är årets produkter hos Reitan Convenience Sweden

Under dagen genomfördes Reitan Convenience Swedens (RCS) årliga leverantörsträff. Träffen hölls delvis digitalt på grund av coronapandemin och rådande regler kring folksamlingar. Årets priser delades dock ut precis som vanligt. Bland annat korades årets produkter och vann gjorde Nocco Limón Del Sol hos Pressbyrån och den veganska korven från Peas of Heaven hos 7-Eleven.

Nocco Limón Del Sol blev årets produkt på Pressbyrån då leverantören Vitamin Well lyckats med konststycket att lansera en säsongsprodukt som seglade upp och blev en av de största trafikdrivarna inom dryck. Produkten har trots rådande läge i samhället lockat både nya och gamla kunder till butik. Idag är Nocco Limón del Sol den fjärde största produkten i dryckeskategorin hos Pressbyrån.

Hos 7-Eleven var det den veganska korven från leverantören Peas of Heaven som fick utmärkelsen årets produkt. Sedan lanseringen i februari 2020 har såväl köpmän som kunder tagit den till sina hjärtan. Efter feedback vid lanseringen justerade leverantören snabbt produkten så att den uppfyllde kundernas och köpmännens önskemål.

- Det är fantastiskt roligt att se att en vegansk produkt återigen gör succé och vinner årets produkt. Att vi tillsammans med våra leverantörer inte bara kan möta kundens efterfrågan utan också ligga i framkant av utvecklingen mot mer hållbara alternativ är förstås enormt glädjande och något vi kommer utforska ännu mer, säger Mariette Kristensson, VD, Reitan Convenience Sweden AB.

Årets samarbetspartner till Reitans Convenience Sweden AB:s bygg- och etableringsavdelning 2020 är konceptbyrån Reactor. Samarbetet har pågått i drygt ett år och spänner över en mängd projekt, från den obemannade butiken Pressbyrån Go till att utveckla framtidens Pressbyrån och 7-Eleven butiker. Reactor har uppvisat en snabbhet som gjort det möjligt att realisera flera projekt på rekordtid.

Slutligen utsågs årets KAM (Key Account Manager). 2020 års vinnare blev David Dunér på Philip Morris.

- Som produktchef strävar man efter att ha en KAM som tar rollen som Reitans ambassadör inom sitt eget företag. Det är något som David verkligen har lyckats med. Utöver Davids entusiasm och professionalism så är vi väldigt positiva till Philip Morris ambition att göra Sverige till det första rökfria landet i världen, säger Jonny Lönn, produktchef, Reitan Convenience Sweden AB

ReitanConvenienceSweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom våra ca 400 butiker.

Vår framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare till Pressbyrån och 7-Eleven butiker.

Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Vår strävan är att ge våra kunder en bättre vardag.