Organisationsändringar inom Reitan Convenience Sweden AB: Mariette Kristenson ny VD och landschef i Sverige.

Mariette Kristensson är utnämnd till ny VD för Reitan Convenience Sweden AB från 1 oktober. Nuvarande VD Magnus Carlsson går över i en ny roll som Affärsutvecklingsdirektör inom Reitan Convenience A/S.

Mariette Kristensson har en lång erfarenhet inom Reitan Convenience. Hon har de senaste 6 åren varit VD för Reitan Convenience AS i Norge. Innan dess var hon Marknadschef för Pressbyrån i 5 år.

-Jag är mycket nöjd med att Mariette har accepterat utmaningen och nu tar över stafettpinnen från Magnus Carlsson. Efter 10 framgångsrika år som VD i Sverige stärker vi nu resurserna och ger Magnus ansvaret för affärsutveckling. Magnus kommer fortsatt vara baserad i Stockholm och rapporterar till mig , säger Johannes Sangnes, administrerende direktör och ansvarig för affärsområdet Convenience inom Reitangruppen , i en kommentar.

Samtidig utnämns Kenneth C. Olsen till ny VD och landchef för Reitan Convenience AS i Norge, med start 1 september. Olsen har varit en viktig del av ledningsgruppen i Norge som mångårig Regionschef för 7-Eleven stationerna.

-Vi har nu en marknadsledande position i 7 länder i Norden och Baltikum, med 2.300 butiker med en totalomsättning på 15.9 milliarder norska kronor under 2017. Dessa ändringar i ledningen stärker vår organisation framöver i vår strävan att bli Europas ledande convenience företag, säger Johannes Sangnes.

För ytterligare information kontakta:

Lennart Schultz, 08-587 49 000, lennart.schultz@reitanconvenience.se

Kristin Mjelve Aarø, +47 815 00 909 , kristin.m.aaro@reitanconvenience.no

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom 490 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.se, , www.7-leven.se och www.reitangruppen.no.