Sveriges Bästa 7-Eleven och Pressbyrån-handlare 2019 är korade

Sveriges Bästa 7-Eleven och Pressbyrån-handlare 2019 är korade

Årets köpman är ett pris som delas ut till de personer/köpmän som bäst under året utvecklat sin verksamhet på ett resultatinriktat och målmedvetet sätt, i linje med respektive varumärkes riktlinjer. Priset är baserat på en rad olika mätpunkter inom ledarskap, kvalitet och försäljning. 2019 års pris tilldelades Roya och Zakirul Alam som driver Pressbyrån på Älvsjö Torg samt Tobias Nelson och Madelene Wessman Lundholm som driver 7-Eleven på Drottning Kristinas Väg i Stockholm. Priset delas ut på Reitans Convenience Sweden årliga Riksmöte då samtliga franchisetagare och samarbetspartners är samlade. Riksmötet hölls i år i Örebro.

- Årets vinnare på Pressbyrån och 7-Eleven imponerar på oss som företagsledare och förebilder. Med stort engagemang driver dom sina butiker till närmast perfektion med en enorm stolthet och glädje och alltid med kunderna i fokus. Att lyfta fram och fira framgång motiverar oss alla. Säger Mariette Kristenson, VD, Reitan Convenience Sweden AB.

Det var en glad och stolta vinnare som tog emot välförtjänta hyllningar under gårdagskvällens galamiddag. Vinnarnas medarbetare överraskade även köpmännen under prisutdelningen.

- Det känns underbart och overkligt! Det har varit ett tufft år, men äntligen! Efter 15 år. Det här har gett mig mer energi så att vi kommer sticka ut och göra ännu bättre de kommande åren. Så det här är rätt jobb för mig och min man, vi har valt det här och vi trivs med det. Vi vill fortsatt vara en bra förebild för våra kollegor, så det slutar inte här.Säger Roya Alam, Årets köpman, Pressbyrån 2019.

-Det känns så fantastiskt, vi har kämpat för det och vi nådde i mål! Vi hade satt målet att vi skulle vinna, tillsammans med personalen kämpade vi för att nå dit. Vi trodde inte att det var vi som skulle vinna men vi är så glada att vi vann! Säger Tobias, Nelson, Årets köpman 7-Eleven 2019.

Jurys motiveringar löd:

7-Eleven:

Årets Köpman är alltid positiv och offensiv, ställer sig först i ledet för att testa nyheter och driva utvecklingen framåt. Kunderna älskar inte bara utbudet utan också den härliga atmosfären i butiken och stannar gärna till en stund i ett annars högt tempo för att byta några ord med den underbara personalen som alltid levererar topp service med ett stort leende på läpparna.
Årets Köpman ställer höga krav på sina medarbetare, belönar därefter och är ett föredöme som ledare. Hen har minst lika stora krav på sig själv och ser därför till att ständigt utvecklas och ta nästa steg för att fortsätta vara vinnare.
Snacka om att framgång föder framgång! Med en sällan skådad ökning på ökning är det med glädje vi presenterar Årets köpman på 7-Eleven

Pressbyrån:

Årets Köpman brinner för att sprida glädje i vardagen till våra kunder och kunderna vallfärdar till butiken där de alltid får en upplevelse som gör deras dag lite bättre.
Med högsta möjliga kvalitet, exemplarisk butiksstandard och oöverträffad fyllnadsgrad imponerar och inspirerar Köpmannen ideligen sina kollegor på Golden Ticket. Vidare delar Årets Köpman gärna med sig av sina kunskaper, sprider stort engagemang och fortsätter att ständigt utmana sig själv i att bli ännu bättre. Hen är verkligen ”in it to win it”!
Efter många år med två toppbutiker och många år med tvåsiffriga ökningstal är ni nu helt enkelt bäst!

ReitanConvenienceSweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom våra ca 400 butiker.

Vår framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare till Pressbyrån och 7-Eleven butiker.

Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Vår strävan är att ge våra kunder en bättre vardag.