Ebba Hult får stipendium till reklamfestivalen i Cannes

Sveriges Reklamförbunds rese- och utbildningsstipendiat är utsedd. Det blir Ebba Hult som nu utexamineras från Berghs School of Communication som får åka till reklamfestivalen i Cannes och medverka i Roger Hatchuel Academy.

– Ebba är inte bara en nytänkande och skicklig kreatör. Hon har också visat framfötterna i internationella sammanhang. Dels genom guld och silver i One Show och dels genom sin internationella praktik. Hon har ett driv som imponerar, säger Sofia Strömberg, rektor för Berghs School of Communication.

Vid Roger Hatchuel Academy deltar studenter från hela världen som studerar reklam, marknadsföring, marknadskommunikation eller design. Deltagarna studerar trender och medverkar vid högklassiga seminarier. Handledarna består av några av världens mest framstående branschpersonligheter. Roger Hatchuel Academy är en vecka lång.

– Under veckan i Cannes samlas världens främsta inom kommunikationsområdet. Ebba kommer att träffa många intressanta personer och lära sig mycket både på festivalen och i Roger Hatchuel Academy, säger Digge Zetterberg, projektledare och tävlingsansvarig på Sveriges Reklamförbund.

För mer information, kontakta:
Digge Zetterberg, projektledare och tävlingsansvarig, Sveriges Reklamförbund, 073-596 84 38
Sofia Strömberg, rektor, Berghs School of Communication, 070-764 03 35
Ebba Hult, student vid Berghs School of Communication, 070-320 05 47

Om Sveriges Reklamförbund

Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.

• Massmedia

• tävling