Nya rådgivare hos Sveriges Kommunikationsbyråer

Problem på arbetsplats leder snabbt till att arbetsglädjen och koncentrationsförmågan bland såväl medarbetare som chefer sjunker. Därför utökar Sveriges Kommunikationsbyråer sin service till sina medlemmar. Med förbundets nya svar-direkt-service får cheferna på landets kommunikationsbyråer en trygghet i ledarrollen.

– Jag är mycket glad att vi kan erbjuda våra medlemmar en kvalificerad rådgivningstjänst i personalfrågor. Oavsett om du är personalchef och dagligen arbetar med personalfrågor eller om du är ensam vd kommer du ha nytta av vår nya svar-direkt-service, säger Jessica Bjurström, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer.

HR-rådgivningen är endast tillgänglig för medlemmar i Sveriges Kommunikationsbyråer. För en blygsam summa får medlemsföretagen tillgång till ett stöd speciellt anpassat till den verklighet som råder inom kommunikationsbyråer med till exempel hård tidspress, ojämn arbetsbeläggning, kreativa utmaningar och krav på effektiva arbetsmetoder.

– Kommunikationsbyråer är kunskapsföretag där personalen verkligen är den viktigaste tillgången, säger Maria Idänge, delägare i SpeakingPartners och som ansvarar för Komms nya Svar-Direkt-service.

– Samtidigt är det få byråer som har en egen HR-funktion. Den nya tjänsten representerar en lösning på detta, vare sig det handlar om rekrytering, personalrätt, interna konflikter eller ledarskapsfrågor.

Pressbilder: http://newsdesk.se/pressroom/reklam

För mer information kontakta:
Jessica Bjurström, vd, Sveriges Kommunikationsbyråer, 073-551 72 73

Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Kommunikationsbyråer, 070-377 65 64

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på vår webbplats: www.komm.se

• Massmedia