Alice Berg utsedd till Region Skånes ”Heja Rektorn!”

Under Rektorsakademiens nätverksträff den 24/11 på Jacob Hansens Hus i Helsingborg delades priset Heja Rektorn Skåne ut. Denna gång var det till en kvinna med lång ledarerfarenhet, nämligen Alice Berg, rektor för Laröd och Holstagårdsskolan.

Applåderna ekade i salen då Alice mottog priset av Jan Gunnarsson från Värdskapet AB, som just hållit en inspirerande föreläsning kring temat ledarskap.

"Alice Berg driver en skola som har mottot "Försprång genom kunskap"
Alice är en person som hela tiden har fokus på att utveckla verksamheten och skapar de bästa förutsättningar för att barn och ungdomar ska vara väl förberedda för nästa steg sin utveckling", löd motiveringen.

- Alice leder skolor som har ett av landets bästa resultat vad beträffar meritvärde och upplevd kvalitet. Hon arbetar intensivt och målmedvetet att med globaliseringens alla möjligheter skapa samarbete med skolor ute i världen, något vi på Rektorsakademien värdesätter, säger Helena L' Estrade från Rektorsakademien.

• heja rektorn
  • skåne