Renault Megane E-tech 100% Electric - officiell festivalbil till Stockholms Filmfestival 2022

Renault och Stockholms Internationella Filmfestival

Stockholm International Filmfestival samarbetar med Renault som i år är officiell bilpartner för festivalen som pågår just nu och fram till 20 november.

Den officiella bilflottan består av 8 helt nya Mégane E-tech 100% Electric som transporterar skådespelare, regissörer och medarbetare till filmvisningar och intervjuer från Arlanda in till Stockholm city och biograferna.

Renaults historia med att stödja filmbranschen går tillbaka hela 120 år. Det var då bröderna Lumière startade sina första filmstudior nära Renaultfabriken på Ile Seguin i Boulogne-Billancourt i Paris. Som ett resultat av de nära banden som knöts mellan de två familjerna blev Renault skådespelarens och regissörens föredragna partner.

I dag är Renault partner till inte bara välkända filmfestivalen i Cannes sedan många år, utan även till Unifrance, Ateliers de Beaune och Frankrikes César-filmpriser bland annat. Och nu även Stockholm International Filmfestival.

Den 8 november premiärvisades filmen Boy from Heaven på Skandiateatern.
Fares Fares spelar en av huvudrollerna.

#stockholmfilmfestival #renaultsverige #meganeetechelectric