NYA RENAULT KANGOO EURONCAP

4 stjärnor till Nya Renault Kangoo i Euro NCAP 2021 krocktest

NYA RENAULT KANGOO BELÖNAS MED 4 STJÄRNOR I EURONCAP2021

Nya Renault Kangoo tar täten i segmentet när Euro NCAP testar modellen. Kangoo testas enligt det senaste protokollet som infördes 2020 där stor vikt läggs vid de aktiva säkerhetssystemen.
Tack vare en förstärkt kaross, en rad nya aktiva hjälpsystem och airbags för alla de åkande (avser personbilsversionen), visar Kangoo vägen för säkerhetsutvecklingen i klassen.

De aktiva säkerhetssystemen omfattar bland annat aktiv autobroms (AEBS), filhållningsassistans, fortkörningsvarning, trafikskyltsavläsning, farthållare och fartbegränsare. Samtliga säkerhetssystem finns tillgängliga även på transportbilsversionen av Nya Kangoo.

Nya Kangoo transportbil finns att beställa i svensk Renaulthandel och de första leveranserna beräknas efter sommaren.

Renault Nordic AB

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Groupe Renault, som startade 2007 i Norden. Groupe Renault har lång historia och traditioner bakåt i tiden, från 1898. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.

Renault Nordic AB (Sverige)
Esbogatan 12