Alpine på podiet i LeMans 2021

Alpine på podiet i LeMans 2021

Alpine kliver upp på podiet igen, 43 år efter sin historiska seger på 24h Le Mans!

Alpine Elf Matmut Endurance Team följde sin plan och målsättning, i ett händelserikt lopp kantat av flertalet incidenter.

Teamet tog hem en tredjeplats och placerade därmed Alpine på podiet för andra gången i detta klassiska franska långlopp.

Nicolas Lapierre, André Negrão och Matthieu Vaxiviere förblir ett team att räkna med i kampen om mästerskapstiteln i FIA World Endurance Championship

Pallplaceringen är kulmen av en alldeles särskild motorsportvecka. Bland annat arrangerade Alpine en parad där den första F1-bilen körde ett uppvisningsvarv på banan Circuit de la Sarthe.

Fullständigt pressmeddelande här:  Alpine-finishes-the-24-hours-of-le-mans-on-the-podium/

Renault Nordic AB

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Groupe Renault, som startade 2007 i Norden. Groupe Renault har lång historia och traditioner bakåt i tiden, från 1898. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.

Renault Nordic AB (Sverige)
    Esbogatan 12