Upptäck Nya Renault Kangoo på Transportbilsdagen den 27 augusti

Premiär för helt Nya Renault Kangoo på Solvalla

Det är lite av en tradition för Renault att visa upp sina senaste transportbilsnyheter på Transportbilsdagen på Solvalla varje år. Transportbilsdagen är en bra och naturlig mötesplats för våra kunder att träffas på och provköra bilar.

Inom småbilssegmentet visar Renault upp ett kompletterande dubbelerbjudande med Nya Kangoo och Nya Express. I mellanklassen visas Nya Trafic SpaceClass.  En specialversion av ZOE som heter ZOE Cargo finns på plats på Solvalla. Det är en liten transportbils-registrerad lättlastare för mindre last i stadsmiljö. Räckvidd på en laddning är 395 km WLTP*.

Nya Kangoo, som lanseras i Sverige efter sommaren och ersätter den nuvarande populära Kangoo-modellen, är den innovativa skåpbilen med en atletisk och sportig design. Bilen kommer med en stor nyhet genom att erbjuda innovationen Open Sesame – marknadens största sidolastöppning samt mer komfort och teknik ombord. Senaste generationens säkerhetssystem är också möjliga. Pris från 164.900:-

Nya Express är den praktiska och effektiva skåpbilen med robust design. Den tillgodoser basbehoven för yrkesproffsen som söker bästa pris/prestanda-förhållandet. Modellen är praktisk och förenklar vardagen; upp till 3,3m³ lastvolym, rekordstor sidolastöppning på 716 mm, längd upp till 1,9m och upp till 48 liter förvaring. Ny teknik i form av t ex Renault Easy Link och nya förarsystem erbjuds. Rekommenderat pris från 129.900:-

I mellanklassen är det debut för Renault Trafic, som 2021 har fått ett designlyft och blivit mer distinkt samt erbjuder mer säkerhetssystem. De första kunderna som drar nytta av Nya Trafic är de som behöver en passagerarversion. Här kommer den i en standard och en lyxversion som heter SpaceClass. Skåpbilsversionen anländer i slutet av året, medan passagerarversionen anländer runt sommaren, men är öppen för order redan nu!

Välkommen till Renault på Transportbilsdagen den 27 augusti i Solvalla.

Nyheter - Transportbilsdagen

#renaultsverige #kangoo #trafic #zoecargo #lättatransportbilar