ALPINE A110 MED MIAMI-STUK

ALPINE A110 MED MIAMI-STUK

03/05/2022

Inför det första Formula 1 Grand Prix i Miami visar Alpine upp ”South Beach Colorway” på Alpine A110 i färgerna Azurblå och Rose Bruyère. Designpaketet är speciellt framtaget för A110 versionen och inkluderar både interiöra och exteriöra delar. "South Beach"-konceptet är exklusivt för A110 men tack vare Atelier Alpine-programmet är det möjligt att skräddarsy samtliga versioner. Designpaketet blir tillgänglig från sommaren 2022 på utvalda marknader

Designpaket à la Miami

Miamis Formel 1 Grand Prix blir första gången som Alpine A110 landar på Floridas gator. Som en hyllning till destinationen, lanseras en unik paketering för A110.  Alpine A110 South Beach Colorway kommer finnas i två färger, blått och rosa. Färgerna är inspirerade av neonljusen på Ocean Drive, art déco-byggnaderna med utsikt över Miami, de färgstarka solnedgångarna och stadens pulserande musikscen. Färgsättningen passar perfekt in i Alpines värld och är två av märkets många historiska färger. Dessa två exklusiva färger från Atelier Alpine-programmet ingår i en palett med 20 färger från märkets rika förflutna. Utöver färger, erbjuds flera av personifieringsalternativ. Fälgdesign och finish kan anpassas men även bromsokens färg.

Bilens 18" Serac-fälgar lackeras i kontrasterande högblank vit färg. Miami-temat går igen även på insidan med exklusiva broderade "South Beach"-golvmattor. Alpines flagg-emblem, som pryder insidan och utsidan, byter färg till rosa och ljusblått. Klädselns dekorsömmar går i ljusgrått för att harmoniera med färgsättningen.

"South Beach"-tillvalspaketet är exklusivt för A110 och går i produktion under sommaren 2022. Förbokningar sker hos de lokala Alpine-återförsäljarna.

www.alpinecars.com

www.media.groupe.renault.com

Följ oss på Twitter: @Alpinecars - @SignatechAlpine

Följ oss på Facebook: facebook.com/alpinesportscars

Om Alpine

Alpine grundades 1955 av Jean Rédélé. Alpine har gjort sig ett namn genom åren med sina sportbilar i Fransk-stil. 2018 presenterades nya A110, en sportbil i linje med Alpines tidlösa sportbilsprinciper: Kompakt, lätt, smidig och med en omatchad körglädje. 2021 skapades Alpine Business Unit för att bli Renault Groupes varumärke dedikerat innovativa, autentiska och exklusiva sportbilar. Alpine drar nytta av sitt långa arv, kompetensen i den historiska Dieppe-fabriken och alla ingenjörer och experter från Alpine Racing och Alpine Cars teamen.