TEASERBILD:  NY 7-SITSIG FAMILJEBIL FRÅN DACIA
TEASERBILD: NY 7-SITSIG FAMILJEBIL FRÅN DACIA

DACIA JOGGER: NY 7-SITSIG FAMILJEBIL FRÅN DACIA I STARTBLOCKEN

Nya familjebilen från Dacia ska heta Dacia JOGGER! Ett enkelt, starkt och internationellt namn till det senaste storebrorsyskonet i Daciafamiljen - en mångsidig 7-sitsig familjebil - som kommer att presenteras den 3 september på ett online-event live.

Med ett namn som hör ihop med sport, friluftsliv och positiv energi, är Dacia JOGGER den perfekta familjebilen för utomhusaktiviteter. Dacia JOGGER har premiär på IAA Motor Show 2021 i München och kommer stå utställd vid entrén till mässan.

Med 5 eller 7 säten är Dacia JOGGER den bästa följeslagaren för (stora) familjer. Den är mångsidig, och passar alla familjemedlemmar i deras dagliga äventyr och resor i naturen.

JOGGER är ett enkelt, modernt namn som alla kan uttala och är universellt begripligt. Det representerar dynamiken, den positiva energin och utomhusandan. Tillägget ”XX”, framkallar en känsla av att vara robust och uthållig, på samma sätt som Duster, Dacias ikoniska SUV -modell, gör.

Dacia kommer att presentera helt nya Dacia JOGGER klockan 10 den 3 september under ett helt digitalt evenemang. Länk till eventet här: Digitalt event Dacia

Dacia JOGGER visas också för press den 6 september, på IAA Mobility i München och presenteras av  Dacias VD Denis Le Vot.

OM RENAULT
Renault, ett historiskt varumärke inom mobilitet och pionjärer inom elfordon i Europa, har alltid utvecklat innovativa fordon. Med den strategiska planen ”Renaulution” har Renault påbörjat en ambitiös och värdeskapande förändring som går mot ett mer konkurrenskraftigt, balanserat och elektrifierat produktsortiment . Ambitionen är att tillföra modernitet och innovation inom teknik-, energi- och mobilitetstjänster i bilindustrin nu och i framtiden.

Renault Nordic AB är det lokala dotterbolaget som distribuerar företagets produkter och tjänster i Sverige genom sitt nätverk av utvalda återförsäljare. Som ett av de första volymmärkena som erbjuder ett sortiment av elbilar på den svenska marknaden fortsätter Renault Nordic att driva innovation med ”Renaulution”planen i centrum för sin strategi.

OM ALPINE
Alpine grundades 1955 av Jean Rédélé. Alpine har gjort sig ett namn genom åren med sina sportbilar i fransk stil. 2018 presenterades nya A110, en sportbil i linje med Alpines tidlösa sportbils principer: Kompakt, lätt, smidig och med en omatchad körglädje. 2021 skapades Alpine Business Unit för att bli Renault Groupes varumärke dedikerat innovativa, autentiska och exklusiva sportbilar. Alpine drar nytta av sitt långa arv, kompetensen i den historiska Dieppe-fabriken och alla ingenjörer och experter från Alpine Racing och Alpine Cars teamen.