NYA MÉGANE RS VISAR EN SPORTIGARE SIDA AV RENAULT FILMAD I STOCKHOLMSMILJÖ

NYA MÉGANE RS VISAR EN SPORTIGARE SIDA AV RENAULT FILMAD I STOCKHOLMSMILJÖ

Nya Mégane RS är en högpresterande sportbil som kommer från hjärtat av företagets tävlingsavdelning Renault Sport Technologies. Bilen som nu rullas ut på den svenska marknaden är först i raden av lanseringar av sportiga Renault modeller. Västerbron stängdes av en tidig majmorgon då Mégane RS första färd genom Stockholm filmades från luften. Bakom ratten sitter en av Sveriges största artister.

– Mégane RS finns för försäljning från och med nu och den som själv vill känna på körupplevelsen och farten kan kontakta en Renaulthandlare för att provköra den, säger Thomas Albinsson som är produktchef för Mègane i norden.

Nya Mégane RS, för den hängivne entusiasten, är utrustad med diffbroms, 340 mm ventilerade och skårade bromskivor från Brembo samt en telematrisk färddator som bland annat ger föraren g-krafts och prestandadata i realtid. Modellen har en toppfart på 250 km/h och accelererar från 0-100 km på 6.1 sek. Växellådan är en sexväxlad manuell låda.

I Nya Mégane RS erbjuds också med ett flertal högteknologiska utrustningar: 2-zons helautomatisk klimatkontroll med tre inställningar; Soft-Auto-Fast, handsfree nyckelkort, bilstereo 3D sound of Arkamys och navigationssystemet Tom Tom. Modellen går att få i två olika chassisättningar; Sport och Cup. Tillsammans med diffbromsen har Mégane RS med cup-chassi nära nog tävlingsbilsprestanda eftersom diffbromsen säkerställer optimal drivning i alla lägen.

Nya Mégane RS erbjuder en för klassen utmärkt bränsleekonomi med en förbrukning på 0,84 l/mil och CO2-utsläpp på 195 g/km.

Finns nu till försäljning i svensk Renaulthandel.

Pris från 295.000:-

Informationsavdelningen: Karin Karlsson, Renault Nordic AB

Filmen kan laddas ner från www.clipsource.se

Länk till filmen: http://www.clipsource.se/a/qVrjiKk72nlgMfO1UtqrNQ/?rand=68688&return=true

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Renault SAS i Paris som startade 2007 i Norden. Renault SAS har lång historia och traditioner bakåt i tiden,  t om från förra århundradet. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.