Nya Renault Captur presenteras

Nya Renault Captur presenteras

Renault visar upp nya Captur torsdagen den 4 april kl 09.30 och du är välkommen att följa pressvisningen på länk.

Presskonferensen kommer att ledas av Renaults VD, Fabrice Cambolive tillsammans med Paula Fabregat, Designdirektör och Bruno Vanel, Produktdirektör

Se presskonferensenlive på torsdag den 4 april kl 09.30 på link. Den kommer även att finnas tillgänglig efteråt i repris.

Sedan lanseringen av Captur 2013 har modellen sålts i mer än två miljoner exemplar i 90 länder. Som pionjär och måttstock i sin klass symboliserar Captur andan i Renaults "voitures à vivre", genom sin mångsidighet och möjlighet att skräddarsy, samt genom E-Tech fullhybridtekniken, tillgänglig sedan 2020.

RN Nordic AB är importör för Renault Group’s varumärken Renault, Dacia och Alpine i Sverige. Importören, som ägs till lika delar av Hedin Mobility Group och Salvador Caetano, säljer person- och transportbilar samt reservdelar genom cirka 20 huvudåterförsäljare uppdelade på 70 försäljningsställen och 160 verkstäder. Renaults ambition är att öka sina marknadsandelar i Sverige samt utöka det elektrifierade produktsortimentet, både för person- och transportbilar. På huvudkontoret i Stockholm arbetar cirka 80 anställda. Mer information på www.renault.se

Om Renault Group

Renault Group är en global koncern som ligger i framkant när det gäller hållbar mobilitet med ambitionen att uppnå koldioxidneutralitet i Europa år 2040. Alliansen med Nissan och Mitsubishi Motors och Renaults unika elbils-expertis gör att koncernen kan erbjuda hållbara och innovativa mobilitetslösningar till sina kunder. Koncernen är etablerad i mer än 130 länder och sålde 2,7 miljoner fordon år 2021. Företaget har 160 000 anställda.

www.renaultgroup.com/en/