Renault Megane E-tech 100% Electric - Årets smartaste bilköp

Renault Megane E-tech 100% Electric - Årets smartaste bilköp

Riksförbundet M Sverige har utsett Renault Megane E-Tech 100% Electric till den mest kompletta elbilen för familjen av i dag.

– Renault Megane E-Tech Electric är en mycket prisvärd elbil som är årets smartaste bilköp. Bilen är både underhållande att köra och komfortabel att åka i. Med fem stjärnor i Euro NCAPs krocktest är den dessutom en väldigt säker bil, säger Heléne Lilja, chef kommunikation och samhälle på Riksförbundet M Sverige.

Renault Megane E-Tech Electric är ensam om att erbjuda premiumbilsteknik, som ett infotainment-system från Google, i en lägre elbilsprisklass. Dessutom är batteriet smart konstruerat vilket gör bilen lätt för att vara en elbil.

– Det är en toppmodern bil med användarvänliga funktioner och smarta finesser. Renault var tidiga på att erbjuda laddbara bilar till överkomliga priser och fortsätter att utvecklas på detta område, säger Heléne Lilja.

- Vi är mycket stolta över utmärkelsen som Årets smartaste bilköp för Nya Megane E-tech 100% Electric. Bilens fina komfort, eleganta design, premiumteknik med bl a Google-baserat infotainmentsystem samt ett marknadsmässigt rätt pris gör modellen till ett smart val för bilköparen, det håller vi med om, säger Thomas Holm, försäljningsdirektör, RN Nordic AB. (Renault Sverige)

RN Nordic AB är importör för Renault Group’s varumärken Renault, Dacia och Alpine i Sverige. Importören, som ägs till lika delar av Hedin Mobility Company och Salvador Caetano, säljer person- och transportbilar samt reservdelar genom cirka 20 huvudåterförsäljare uppdelade på 70 försäljningsställen och 160 verkstäder. Renaults ambition är att öka sina marknadsandelar i Sverige samt utöka det elektrifierade produktsortimentet, både för person- och transportbilar. På huvudkontoret i Stockholm arbetar cirka 80 anställda. Mer information på www.renault.se

Om Renault Group

Renault Group är en global koncern som ligger i framkant när det gäller hållbar mobilitet med ambitionen att uppnå koldioxidneutralitet i Europa år 2040. Alliansen med Nissan och Mitsubishi Motors och Renaults unika elbils-expertis gör att koncernen kan erbjuda hållbara och innovativa mobilitetslösningar till sina kunder. Koncernen är etablerad i mer än 130 länder och sålde 2,7 miljoner fordon år 2021. Företaget har 160 000 anställda.

www.renaultgroup.com/en/