Vår nyhet passar både kvinnor och män

Renlive lanserar åtstramande Revitalfiller Sheet Mask

Revitalfiller Sheet Mask är den första snabbabsorberande arkmasken för ansikte och hals som ger ett minilyft på endast sju minuter. Med precis lagom mängd vätska får du komforten i en välbalanserad sheet mask som smälter in som ett behagligt lager, och samtidigt bidrar med den intensiva återfuktning som din hud längtar efter. Använd i ångbastun, på resan eller nedbäddad under en stund av avkoppling, gärna efter en timmes förvaring i kylskåp för en svalkande känsla. Perfekt efter en stressig period eller inför ett speciellt event. Glöm inte att djuprengöra huden med en peeling före applicering vilket ger bästa effekt, då de aktiva ingredienserna i masken lättare tillåts gå ner och arbeta djupare i huden under verkningstiden.

Ett ungdomselixir

Revitalfiller Sheet Mask är ett äkta koncentrat av ungdomlighet som hjälper till att återställa mjukhet och smidighet till huden. Denna gasvävsmask är gjord av 100 % naturlig cellulosa, ett material som gör att produkten ger en mycket skön behandling, då den sitter som en andra hud och lägger sig som en skyddande hinna när den väl är applicerad.

Dyrbara ingredienser

Masken är ingjuten med hyaluronsyra med låg molekylvikt som återställer fuktbalansen i dermis samt jämnar ut och reducerar rynkor, och hög molekylvikt som är superfuktighetsbevarande. Vidare avger masken sojaproteiner som är naturliga näringsämnen, sojaglycin som förnyar huden och glukonolakton (PHA-syra) som förbättrar cellomsättningen. Sju minuter av regelbunden användning är allt du behöver för att uppleva den positiva förändringen och förbättra hudens struktur på sikt. Redan efter första appliceringen blir huden fräsch och strålande. Revitalfiller Sheet Mask är den första arkmasken på marknaden som även inkluderar halsen, som ju är ett område som inte sällan glöms bort men som ibland åldras snabbare än själva ansiktet, och därför behöver extra uppmärksamhet. Att behandla halsen är även härligt för män som rakar sig och riskerar att torka ut och irritera huden lokalt.

Sju minuter är allt som behövs

Vid användning tas masken ut ur sin förpackning och appliceras på väl rengjord hud över ansikte och hals. Låt verka i sju minuter, lyft bort gasväven och massera in serumet som blir över tills produkten är helt absorberad innan övrig hudvård tar vid. Denna nyhet rekommenderas för alla hudtyper, med tidiga ålderstecken och hud i behov av en extra fuktboost.

149 kr / 15 ml