Rent a Chef i topp 100 "Årets Uppstickare 2009"

Rent a Chef, Sveriges största leverantör av kockar till privatpersoner och företag för olika matlagningsevents, rankas som topp 50 som Sveriges hetaste uppstickare. Rankningen som presenteras på www.shortcut.nu premierar personer som är med och formar framtidens Sverige. Det är första gången Rent a Chef rankas och Gunnar Frykfors är överraskande glad över resultatet.

För åttonde året i rad har karriärnätverket Shortcut korat ”Uppstickarna”, 100 spännande personer som är med och formar framtidens Sverige. I årets omgång hyllar Shortcut unga och modiga entreprenörer som bedöms vara ett framtida hopp för svenskt näringsliv. Kriterierna för en ”Uppstickare” är att man ska vara entreprenör, vara en inspirerande förebild, har haft en spännande utveckling och nått framgång det senaste året samt att man är högst 35 år. För årets lista besök: www.shortcut.nu/Default.aspx?documentID=422

Verkligen kul att man är sedd som någon som kommer att forma Sveriges framtid, säger Gunnar Frykfors, grundare och VD för företaget Rent a Chef. Det gläder verkligen när all insats ger resultat och förhoppningsvis kommer att ändra på Sveriges framtid till det positiva, tillägger han. I dagsläget kommer det kockar hem till mer än 100 familjer i månaden och hjälper nästan 40 företag med matlagningsevents, middagar och catering. Rent a Chef styrka är att företaget finns tillgängligt i stora delar av Sverige där den höga kvalitén, förstklassiga råvarorna och framför allt den höga servicen har gjort företaget så framgångsrikt.

Shortcuts jury bestod av Mats Gabrielsson, IT-pionjär, miljardär och ägare av investmentbolaget Gabrielsson Invest. Känd från SVT:s satsning Draknästet. Nina Linander, partner för Stanton Chase International i Stockholm. Charlie Hansson, ung rebellisk entreprenör som värnar om det sociala ansvarstagandet i företagandet. Mia Berin-Kamlén, marknadschef för Shortcut. Malin Sund, tf chefredaktör för Shortcut Magasin.

Rent a Chef grundades 2004 av Gunnar Frykfors och Pennicha Sabandar då de såg en gap i marknaden mellan restaurang och cateringtjänster. Inspirationen kom från Holland där tjänsten redan fanns.

För mer information www.rentachef.nu

Gunnar Frykfors VD, 0701 466 306

• nominering
  • vinnare
  • shortcut
  • nätverk
  • sverige
  • pris

Rent a Chef hyr ut professionella kockar till privatpersoner och företag för olika sorters matlagningsevents. Företaget erbjuder sina tjänster i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping men åker ut till andra städer också.