Dokument

Regeringen försenar lag om resenärernas rättigheter

Utredningen om ny lag för kollektivtrafiken framlade 2009 sin utredning i två delar. Den första delen handlade om det fria tillträdet för trafikföretag till kollektivresebranschen och den andra om resenärernas rättigheter. Det fria tillträdet har genomförts men inget har hänt vad gäller resenärernas rättigheter. Resenärsforum har nu påmint regeringen om detta.
go to media item
Licens:
Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
Filformat:
.pdf
Ladda ner

Kontakter