Resona ansluter till hållbarhetsforumet HS30

Resona blir medlemmar i hållbarhetsforumet HS30 (Hållbart Stockholm 2030) där aktörer inom bygg- och fastighetsbranschen tillsammans snabbar på hållbarhetsarbetet i Stockholmsregionen.

HS30 verkar för en omställning till en mer hållbar bygg- och fastighetsbransch. Från varje medlemsföretag medverkar hållbarhetschef och operativ chef för att åtgärderna ska vara verksamhetsnära och mynna ut i konkreta insatser inom miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. HS30 lanserades i slutet av september och Resona är nu medlemmar tillsammans med 12 andra byggaktörer och projektutvecklare i Mälardalen.

- I HS30 medverkar aktörer som på riktigt vill arbeta för att kraftfullt minska det ekologiska avtrycket från branschen och för att ta social hållbarhet på än större allvar, säger Andreas Huss, arkitekt och stadsplanerare, RISE.

- Vi är glada att ingå i HS30 och ser fram emot att tillsammans driva utveckling och påskynda hållbarhetsarbetet i branschen, säger Johanna Nordström, Hållbarhetschef på Resona.

Samtliga medlemmar i HS30:

• Resona
    • Einar Mattsson
    • Ikano Bostad
    • K2A
    • Magnolia Bostad
    • Samhällsbyggnadsbolaget i Norden (SBB)
    • Sveafastigheter
    • Selma Bostad