Resona rekryterar Johanna Nordström som Hållbarhetschef

Resona rekryterar Johanna Nordström som Hållbarhetschef

Resona växlar upp inom hållbarhet och anställer Johanna Nordström som Hållbarhetschef. Johanna kommer senast från rollen som Green Business Officer och gruppchef för Hållbara affärer på Skanska Sverige.

Resona vill genom innovation och utveckling skapa framtidens klimatsmarta boende. Med flera kommande projekt med tydligt grönt fokus blir Johanna en nyckelperson för att driva hållbarhetsarbetet framåt.

- Jag är otroligt glad att kunna välkomna Johanna till Resona! Med hennes breda kompetens och brinnande engagemang kommer vi ta vårt hållbarhetsarbete och klimatfokus till nästa nivå, säger Fredrik Bele, VD på Resona.

- Jag föll för Resonas höga hållbarhetsambitioner i kombination med att Resona har hela kedjan, från betongfabrik via projektutveckling och produktion till förvaltning, och därmed kan arbeta med alla hållbarhetsaspekter av byggandet, säger Johanna Nordström.

Johanna har arbetat brett med energi- och klimatfrågor, och har erfarenhet av affärsutveckling med hållbarhetsfokus såväl som att utveckla klimatstrategier och energieffektiva byggnader.

- Jag hoppas kunna vara med och sätta ambitiösa hållbarhetsmål, speciellt inom klimatområdet, och vara med och genomföra dem, från markanvisning hela vägen till förvaltning, säger Johanna.

Johanna Nordström började på Resona 13 september.

Resona utvecklar fastigheter med hög kvalitet och fokus på hållbarhet och innovation i Mälardalen och Skåne. För att effektivisera byggandet, sänka kostnaderna och minska klimatpåverkan tar vi ansvar för hela kedjan, från projektering till inflyttning. Vi tror på den enkla tesen att hårt arbete och innovation lönar sig och vågar utmana traditionella mönster i branschen.

Inom Resona-gruppen ryms entreprenad, anläggning, en betongprefab-fabrik som halverar klimatavtrycket, ett uthyrningsföretag, Universal electric som utför etableringar av byggarbetsplatser och innovations- och installationsföretaget Zyax som utvecklar kostnadseffektiv och klimatanpassad teknik till smarta hem.