Resona utvecklar Barkarbystaden

Resona utvecklar Barkarbystaden

Resona och Järfälla kommun avtalar om en markanvisning för kvarter 11, etapp IV i Barkarbystaden, omfattande 27.000 kvm BTA i ett centralt läge mitt emot Barkarbystadens tunnelbanestation.

Här ska Resona bygga kontor, lokaler för co-working, restaurang, café, bostäder och co-living som tillsammans skapar förutsättning för en livfull och dynamisk stadsmiljö.

- Vi är mycket glada över det stora förtroende som Järfälla kommun har givit oss i och med tilldelningen av ett av de mest centrala kvarteren i Barkarbystaden. Det är ett kvitto på Resonas genomförandeförmåga även när det gäller de allra största projekten. Med den fantastiska byrån DinellJohansson kommer vi att skapa ett urbant och livfullt kvarter med flexibilitet att vara attraktivt över lång tid. Jag är också väldigt glad över att vi i Järfälla kommun har hittat en partner som delar vår stora passion för innovation och hållbarhet. Vi har idag en egen prefabfabrik med Sverige mest miljövänliga betongstomme, vi ska nu fortsätta Resonas miljöinnovationsresa och bidra till att bygga en verkligt hållbar stad i Järfälla, säger Sam Giertz, partner på Resona.