Retriever på AMEC Summit

Världen största branschkongress inom utvärdering av kommunikation i media, AMEC International Summit äger i år rum i Stockholm på Hilton Slussen den 3-4 juni, med Retriever som stolt huvudsponsor.

Retriever Danmark, Sverige och Norge är involverade och förkommer i flera av programpunkterna under de två dagarna som kongressen pågår. Vi har även egna aktiviteter på Hilton Slussen:

• På invigningen kommer vår VD Robert Söderling att öppna kongressen och hälsa alla delegater välkomna tillsammans med AMEC:s ordförande Jeremy Thompson och AMEC:s VD Barry Leggetter.
  • En av Retrievers kunder kommer att dela med sig av sina tankar och erfarenheter kring de utmaningar man ställs inför när man vill utvärdera kommunikationen i flera länder och hur analys av media kan bidra till att skapa affärsnytta. Kunden är Skanska och presschef Edvard Lind som på rankingar hamnat i toppen som en av Sveriges bästa kommunikatörer.
  • Vår VD i Danmark, Alan Malligsen, kommer att medverka i en expertpanel med temat "För att lyckas - hur man gör affärer i olika delar av världen". Utöver Alan finns branschkollegor från olika delar av världen med i panelen.
  • Vi kommer ha en monter och en mötesplats där vi träffar våra kunder och AMEC-deltagare.
  • Den fjärde juni arrangerar vi en ny #retrieverfrukost på Hilton Slussen för våra kunder med temat ”Kan medieutvärdering stärka ditt företag?”

Har du frågor eller vill du veta mer om AMEC Summit? Hör av dig till Ioanna Lokebratt, pressansvarig Retriever.

Om Retriever
Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, tidningar, magasin, radio, tv och webb. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Om AMEC
AMEC är en internationell branschorganisation för företag inom medieanalys och utvärdering av kommunikation. Organisationen har idag medlemmar i 40 länder. Det övergripande syftet är att tillsammans förbättra och utveckla branschen, bland annat har man utarbetat gemensamma riktlinjer som alla medlemmar åtar sig att följa.

• medieanalys
  • amec