ReuseIT erhåller högsta kreditvärdighet

Trots att bolaget startade så sent som oktober 2019 och därmed har ett förkortat räkenskap år (ett kvartal) erhåller ReuseIT Sweden AB högsta kreditrating hos kredit- och affärsinformationsföretaget UC. En mängd olika beslutsregler ligger till grund för bedömningen; att företaget har en stabil ekonomi med jämn och positiv utveckling, seriösa styrelseledamöter samt nyckeltal som ligger väsentligt över branschsnittet. Även 2020 har börjat bra för ReuseIT där såväl orderingång som omsättning följer vår plan. Vi ser en allt större efterfrågan på våra produkter och tjänster.

Med en samlad branscherfarenhet på över 100 år erbjuder vi tjänster inom återanvändning av datorer, mobiler och andra IT-relaterade produkter. Vi köper använd IT-utrustning från organisationer och företag. Därefter säkerhetsraderas informationsbärare och produkterna testas och rekonditioneras för att säljas vidare. Vår målgrupp är kunder både på den svenska och den europeiska marknaden. Bland våra kunder finns privatpersoner, företag och skolor. Vårt huvudkontor och säkerhetscenter ligger i Växjö som har blivit utnämnd till "Europas Grönaste Stad".

Teamet bakom ReuseIT är stolta över att kunna visa på en stabil och stark finansiell situation. Framförallt är det viktigt för oss att du som nuvarande eller blivande kund kan känna dig trygg när du gör affärer med oss!