Drygt 200 Egaliaänglar har skänkt pengar

På två dagar har över 200 personer skänkt pengar för att RFSL Stockholm ska ha möjlighet att öppna ungdomsverksamheten Egalia igen efter nyår.

-Stödet vi fått är verkligen värmande, vi hoppas att det räcker så att vi driva verksamheten tills vi får ett besked från Stockholms stad, säger Anna Söderström, ordförande RFSL Stockholm.

Bidragsansökan omfattar drygt en miljon kronor och tidigast i mitten av februari väntas besked ifrån politikerna.

-Det är omöjligt för ideella föreningar att driva verksamhet ansvarsfullt och långsiktigt när beslut tas flera månader efter att ett besked behövs för att kunna planera, säger Anna Söderström. Det känns frustrerande när de signaler vi fått från Stockholms politiker är att verksamheten är viktig. Vi vet att den är viktig, de måste visa det med ekonomiska prioriteringar.

RFSL Stockholm firar traditionsenligt julafton på Huset på Sveavägen 59 idag.

- Vi håller öppet och bjuder på julbord. Det är en av våra viktigaste traditioner och precis som Egalia skapar det en träffpunkt och en gemenskap, berättar Anna Söderström. Alla är varmt välkomna, speciellt Stockholms borgarråd som vi önskar en riktigt god jul.

Julafton på Huset startar kl. 13:30. Varmt välkomna!

För mer information,

Anna Söderström