Ottar rapport december!

Ledare: Försvara rätten att bli steril Martin Andreasson (fp) kräver att de som väljer sterilisering ska slippa bli ifrågasatta av kuratorer http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25245_A_category_E_11425> --------------------------------------------------------------------- Tema: Homohat FLATAN – ÅRETS HÄXA I MEDIA År 2005 går till historien som året då flathatet blev accepterat i medierna. Ottar rapporterar från historisk manifestation mot hatet mot feminister och lesbiska kvinnor. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25236_A_category_E_11425> HATAR GUD BÖGAR? Intervju med prästen och hbt-kämpen Lars Gårdfeldt om hans nya avhandling http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25249_A_category_E_11425> VEM STOPPAR NÄT-NAZISMEN? Nazister och rasister sprider sina homofobiska budskap på Internet. Men vem bryr sig om vem som surfar? http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25235_A_category_E_11425 DET NYA POLEN – polisen i våldsam attack mot demonstration. Marsch mot tolerans bedömdes som hot mot liv och hälsa. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25237_A_category_E_11425> Polyrelationer: SVÅRT ATT BRYTA IDEALET OM KÄRNFAMILJEN Och när blir barnlängtan ett egoistiskt behov? http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25240_A_category_E_11425> DÄRFÖR är polyrelationer en het potatis Intervju med Jimmy Mannung om varför frågan är viktig för RFSU http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25238_A_category_E_11425> Så har debatten gått FÖR POLYFRÅGAN http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25239_A_category_E_11425> TYSKLAND: STORT STÖD FÖR LAGLIG PROSTITUTION Svenska sexköpslagen sågad på internationell konferens http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25245_A_category_E_11425> I Sydafrika FÅR homosexuella rätt att gifta sig i kyrkan Ottar Rapport ger dig historien om Albie Sachs, radikal domare i Sydafrikas författningsdomstol http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25244_A_category_E_11425 ABORT – NU EN RÄTTIGHET FÖR AFRIKANSKA KVINNOR Human Rigths Watch tar ställning för att abort ska bli en mänsklig rättighet http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25248_A_category_E_11425> ”TEMA FUNKIS” Nytt nummer av tidskriften Ottar finns ute nu! Notiser: ENGLAND: Antal sexköp fördubblat på tio år LITAUEN: Ärkebiskop ville stoppa politikers studieresa LESOTHO: Hiv-test till alla! LÄS HELA NUMRET: http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_25234_A_category_E_11425 Carolina Hemlin/Ylva Bergman Redaktörer ottar@rfsu.se Ottar rapport håller koll på de viktiga debatterna, följer upp de senaste frågorna och ger fördjupning på det sexualpolitiska området. Ottar rapport utkommer med ett fullmatat nummer varje månad. Var med och debattera de aktuella sexualpolitiska frågorna – gå med som prenumerant! ____________RFSU_____________ Riksförbundet för sexuell upplysning The Swedish Association for Sexuality Education Box 121 28 102 24 Stockholm Office +46 8 692 07 18 Fax +46 8 653 08 23 OBS! RFSU flyttar och har ny adress från 19 december! Post: Box 4331, SE-102 67 Stockholm Besök: Medborgarplatsen 3 (Söderhallarna), plan 7 (kliniken) och plan 10 (kansliet) www.rfsu.se www.rfsu.org www.rfsu.se/skolsajt www.sof.nu