RFSU: Hur het kan politiken bli i Almedalen?

RFSU kommer finnas på plats under politikerveckan i Almedalen. I år fyller vi 80 år, men lovar att vara hetare och mer aktuella än någonsin.

Missa inte RFSU:s politiska sexualupplysning. Under lättsamma former ger Kristina Ljungros, RFSU:s förbundsordförande, och Pelle Ullholm, sexualupplysare på RFSU, dagligen de politiska partierna tips och råd om hur partipolitiken kan bli mer lustfylld.

Vi bjuder också på seminarier och andra aktiviteter under veckan.  I vårt informationstält i hamnen kan du träffa företrädare för RFSU, träna snippgympa, besöka RFSU-shoppen och lära dig mer om blommor och bin – sex för vuxna och mycket annat.

På fredag 5 juni intar RFSU Joda Bar där vi håller två spännande seminarier. Det första, Från Ottar till sex i särskolan – rätten till kunskap om den egna kroppen, är ett samtal om sexualupplysningens betydelse för samhällsutvecklingen. Under det andra seminariet söker vi svar på frågan om det behövs en ny sexuell revolution? Dagen avslutas med att RFSU och Ottar bjuder in till härligt mingel under rubriken sex och medierna – en politisk historia. Att seminarierna gästas av heta paneldeltagare råder det inga tvivel om.

Du kan läsa mer om tider och gäster i RFSU:s program som du hittar här:

För kontakt och mer information:

Josefin Morge, pressansvarig på RFSU
E-post: josefin.morge@rfsu.se