​RFSU slår Youtuberekord med ”Låt bli att stoppa in den” - 2 miljoner visningar!

Intresset för hur man bryter sexmallen och de tecknade vuxenfilmerna från RFSU är stort. Så stort att filmen ”Sextips - Låt bli att stoppa in den” nu slår rekord bland informationsfilmer från organisationer, med över 2 miljoner visningar.

– Filmen bryter mönster kring vad sex förväntas vara. En del tänker säkert att filmen ger dem själva nya idéer, andra vill sprida den för att den på ett fint sätt illustrerar att sex verkligen är mycket mer än samlagssex, säger RFSU:s sexualupplysare Pelle Ullholm.

Se filmen "Sextips - Låt bli att stoppa in den"

Vad är Tecknat för vuxna? Illustratören Dan Berglund har animerat youtubefilmerna från RFSU som handlar om allt ifrån outercourse till hur lika med ändå unika våra kön är. Hittills har 2 295 800 sett våra filmer - gör det du också!

I de tecknade filmerna från RFSU får du lära dig mer om sköna saker din kropp kan göra och hur du kan få variation i sängen. Visste du till exempel att en klitoris och en penis är ungefär lika stora? Vi avslöjar också hemligheten om p-punkten.

Satsningen på vuxna innehåller; Tecknat för vuxna, podradioprogrammet Sexpodden, Låt lusten leva länge – mottagning för 50+ på RFSU-kliniken, appen Blommor & bin, samt samtalsgruppen Sex och föräldraskap – för dig som har barn.

Här kan du ta del av Sex för vuxna

Fakta om filmen "Sextips - Låt bli att stoppa in den"
Illustration: Dan Berglund
Speaker: Moa Sillén