Sexpodden: Behrang Miri vill bort från den grabbiga onanin

Sexpodden: Behrang Miri vill bort från den grabbiga onanin

I veckans podd får du reda på allt du undrat över om onani, men inte vågat fråga om. Hur många tycker fortfarande att det är lite skämmigt att onanera, och vad gör man om man har såna känslor? Behöver man ens ha sex med en annan människa, när man kan onanera?

Som omskuren fick veckans gäst Behrang Miri hitta egna sätt att onanera och prova sig fram med schampo i duschen. Han berättar om en grabbig jargong under uppväxten där onanin användes som ett sätt att hävda sig.

Ha solosex, knåda baguetten, scrolla musen, dra en tarzan, polera kulan, runka, dra en fröken höger, tajja, hedra juvelen, rulla bäret, mata bävern, dra en ribba. Kärt barn har många namn, men det finns väldigt få ord som beskriver onani utan penis.

- Jag kände inte igen mig när folk pratade om att runka och dra förhuden upp och ner, säger Behrang Miri om första gången han kom i kontakt med onani.

Onani är det sätt att ha sex på som ökar mest. Ungefär 6 av 10 svenskar har onanerat någon gång den senaste månaden.

Lyssna på Sexpodden "Onanera med Behrang": http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sexpodden/Sexpodden/Onanera-med-Behrang/

Avsnittsinfo #17

RFSU:s sexualupplysare Pelle Ullholm pratar med Behrang Miri om onani, skolans sexualundervisning och hur det var att vara klassens enda omskurna kille. Dessutom har vi pratat med etnologiprofessorn Jonas Frykman om synen på onani tidigare i historien och träffat en tjej som helst börjar varje dag med tio sekunders onani.
Programledare för Sexpodden är Idji Maciel.

Mer om Sexpodden, vuxenradio från RFSU: http://www.rfsu.se/sexpodden
Nya avsnitt av Sexpodden släpps varannan torsdag under hösten. Sexpodden produceras för RFSU av Filt Hinterland. Exekutiv producent är Emma Hernborg (RFSU).